Ofte stilte spørsmål
Her finner du de vanligste spørsmålene om Dyreparken, Badelandet og våre overnattingssteder. Finner du ikke det du leter etter kan du gjerne ta kontakt med oss på post@dyreparken.no.
Søk på enkeltord oppnår bedre treff enn søk på hele setninger.
ledsagerbevis
Hvordan bestiller man overnatting i Dyreparken hvis man har ledsagerbevis?
Dyreparken godtar ledsagerbevis på inngangsbilletter og forestillingsbilletter (gjelder kveldsforestillingene med Kaptein Sabeltann og Sirkus Jesper). Hvis noen i reisefølget har ledsagerbevis bestiller dere overnatting (evt. pakketilbud) til hele reisefølget inkl. ledsager, og sender inn kopi av ledsagerbeviset til post@dyreparken.no. Vi vil så refundere beløpet for ledsager på eventuelle inngangs- og forestillingsbilletter. Ledsagerbevis gir ingen rabatt på overnatting. Beløpet som refunderes er normalt tilbake på konto innen 3-5 virkedager etter gjennomført refusjon.
Vis på egen side
Kan vi få ledsagerbillett i Dyreparken selv om barnet ikke har fått ledsagerbevis enda?
Barn under 8 år har ikke nødvendigvis mottatt ledsagerbevis fra kommunen. I tilfeller med små barn kan dere henvende dere i billettlukene eller på Gjesteservice og forklare situasjonen, så vil ledsagerbillett bli utlevert.
Vis på egen side
Er det rullestolplasser på Knutsen og Ludvigsen-forestillingen?
Ja, vi har rullestolplasser på Knutsen og Ludvigsen-forestillingen. Disse befinner seg på bakerste rekke på felt C. Disse billettene kan kun bestilles ved å kontakte Servicesenteret vårt, og de er ikke tilgjengelig for booking på våre nettsider.
For å bestille rullestolplass på forestillingen gjør du følgende:
Send en e-post til post@dyreparken.no med informasjon om hvilken dato dere ønsker billetter til, samt hvor mange billetter dere har behov for (skill mellom rullestolplasser og ordinære plasser). Vi vil opprette en bestilling til deg, som må betales for via Min side innen en gitt tidsfrist. Når betaling er gjennomført vil du få tilsendt bestillingsbekreftelse og billetter kan lastes ned fra Min side. Dersom en eller flere personer i reisefølget har ledsagerbevis må det legges ved en kopi av dette i e-posten som sendes til oss. Ledsager(e) får da gratisbillett til forestillingen.
Merk at det kun er mulig å ha rullestol på de plassene som er tilpasset rullestoler og som kan bookes gjennom oss. Øvrige plasser i amfiet er ikke tilpasset rullestoler.
Vis på egen side
Kan barn ha med seg en voksen på Dyrepasser for en dag?
Dyrepasser for en dag er en opplevelse for barn mellom 8-12 år, og voksne kan i utgangspunktet ikke være med. Årsaken til dette er at vi ønsker en best mulig dynamikk i gruppen blant barna, og at de skal få prøve seg alene på de ulike oppgavene en dyrepasser har.
Noen barn har behov for å ha med seg en voksen, og vi tillater dette hvis barnet ikke kan være alene. Dette kan f.eks. skyldes funksjonsnedsettelser, angst eller behov for tilgang på medisiner. I slike tilfeller kan en voksen være med og holde seg litt i bakgrunnen (så langt det lar seg gjøre). Du som voksen trenger ikke å kjøpe billett, og du informerer dyrepasseren ved ankomst om at du må være med som ledsager. Det er ikke krav om ledsagerbevis i slike tilfeller.
Hvis du er usikker på om du kan være med som ledsager eller ikke kan du gjerne ta kontakt med oss på post@dyreparken.no.
Vis på egen side
Har Dyreparken egen inngangsbillett for funksjonsnedsatte?
Vi har en egen type billett som heter «Funksjonsnedsatt», denne kan kjøpes både på våre nettsider og over disk. Personer med ledsagerbevis eller HC-kort kan kjøpe denne typen billett. Ta kontakt med oss dersom du ikke har ledsagerbevis eller HC-kort, men allikevel har behov for å kjøpe billett i denne kategorien. Rabattert billett koster det samme som barnebillett (voksenpris er standard, og billettene rabatteres ut ifra dette).
For ledsagerordning se her.
Vis på egen side
Har Dyreparken honnør-rabatt?
Vi har ikke rabatt på inngangsbilletter eller årskort dersom man har honnørkort. Hvis man har ledsagerbevis får ledsager fribillett, og innehaver av ledsagerbeviset får redusert pris på sin billett.
Vis på egen side
Er det rullestolplasser på Sirkus Jesper-forestillingen?
Ja, det er rullestolplasser (losjeplass, felt A) på Sirkus Jesper-forestillingen.
Disse billettene kan bestilles på følgende måte:
Send en e-post til post@dyreparken.no med informasjon om hvilken dato dere ønsker billetter til, samt hvor mange billetter dere har behov for (skill mellom rullestolplasser og ordinære plasser). Vi vil opprette en bestilling til deg, som må betales for via Min side innen en gitt tidsfrist. Når betaling er gjennomført vil du få tilsendt bestillingsbekreftelse og billetter kan lastes ned fra Min side. Dersom en eller flere personer i reisefølget har ledsagerbevis må det legges ved en kopi av dette i e-posten som sendes til oss. Ledsager(e) får da gratisbillett til forestillingen.
Merk at det kun er mulig å ha rullestol på de plassene som er tilpasset rullestoler og som kan bookes gjennom oss. Øvrige plasser i teltet er ikke tilpasset rullestoler.
Her finner du mer vår informasjon om vår ledsagerordning.
Vis på egen side
Er det ledsagerordning på kveldsforestillingene?
Ja, vi har ledsagerordning på forestillingene våre! Ledsager(e) får gratis forestillingsbillett i følge med en person som har ledsagerbevis. Dette gjelder for kveldsforestillingen med Sirkus Jesper og Kaptein Sabeltann.
For å bestille billetter til forestilling med ledsagerbevis bestiller dere selv billetter på våre hjemmesider. Send oss deretter ditt bestillingsnummer, samt en kopi av ledsagerbeviset til post@dyreparken.no. Når dette er mottatt vil vi refundere beløpet for ledsagerbillett. Obs! Vi overfører ikke til selvvalgt kontonummer, refusjon går automatisk mot den samme betalingsmetoden som ble benyttet når billettene ble kjøpt.
Dersom dere har behov for rullestolplass kan ikke dette bestilles på våre nettsider. Send en e-post til post@dyreparken.no med informasjon om hvilken dato dere ønsker billetter til, samt hvor mange billetter dere har behov for (skill mellom rullestolplasser og ordinære plasser). Vi vil opprette en bestilling til deg, som må betales for via Min side innen en gitt tidsfrist. Når betaling er gjennomført vil du få tilsendt bestillingsbekreftelse og billetter kan lastes ned fra Min side. Dersom en eller flere personer i reisefølget har ledsagerbevis må det legges ved en kopi av dette i e-posten som sendes til oss. Ledsager(e) får da gratisbillett til forestillingen, og beløpet for ledsagerbilletten refunderes etter at bestillingen er gjennomført.
I amfiet i Kjuttaviga (der Kaptein Sabeltann-forestillingen spilles) har vi fem tribuneplasser reservert for rullestolbrukere (bakerst på felt A). I Sirkusteltet, hvor Sirkus Jesper spilles, har vi 6 rullestolplasser nærmest scenen på losje A.
Merk at det kun er mulig å ha rullestol på de plassene som er tilpasset rullestoler og som kan bookes gjennom oss. Øvrige plasser i amfiet er ikke tilpasset rullestoler.
Vis på egen side
Har dere ledsagerordning på årskort i Dyreparken?
Vi har ledsagerordning for årskortholdere. Det vil si at ledsager får gratis inngang sammen med årskortholder som har ledsagerbevis. Vi kan registrere ledsagerbeviset på årskortet, slik at dere ikke trenger å hente ut dagsbillett til ledsager ved hvert besøk. Dette kan enten ordnes ved at du kommer innom Gjesteservice ved neste besøk, eller at du sender kopi av ledsagerbeviset til post@dyreparken.no. Vi kan registrere inntil to ledsagere på et årskort.
Vis på egen side
Har Dyreparken rabatterte årskort til funksjonsnedsatte?
Ja, vi har egne priser for årskort til funksjonsnedsatte (lik pris som barnepris). Huk av for «funksjonsnedsatt » når du kjøper årskortet digitalt, så får du riktig pris på årskortet.
Vi har også ledsagerordning for årskortholdere. Det vil si at ledsager får gratis inngang sammen med årskortholder som har ledsagerbevis. Vi kan registrere ledsagerbeviset på årskortet, slik at dere ikke trenger å hente ut dagsbillett til ledsager ved hvert besøk. Kom innom oss hos Gjesteservice, så registrerer vi at årskortholder kan ha med seg ledsager.
Vis på egen side