Informasjon om korona

Nye midlertidige avbestillingsvilkår og hvordan Dyreparken forholder seg til koronaviruset. Les her.

Tirsdag 25.02.2020
Klokken 14:21

Informasjon om korona

Nye midlertidige avbestillingsvilkår og hvordan Dyreparken forholder seg til koronaviruset. Les her.

Åpent hele året!

365 dager med opplevelser.

Se åpningstider og priser

Åpent fra 1. mai

Fra 1. mai til høstferien.

Se åpningstider og priser

Betingelser og vilkår

 

 

ENGLISH: Terms and conditions

Under finner du følgende punkter:

  • Vilkår for bestilling på dyreparken.no.
  • Bestillingsbekreftelser
  • Gyldighet
  • Betingelser for overnatting
  • Reklamasjoner
  • Angrerett/avbestilling
  • Forbehold
  • Force majeure
  • Personvern
  • Informasjon om cookies

Dokumentet er sist oppdatert 13. februar 2020.

Hva er endret siste 12 måneder?
– Oppdatert info om antall e-poster/bekreftelser som sendes ut ifm booking (30. april 2019)
– Presisering av at inngangsbilletter er personlige (16. mai 2019)
– Kjøpsvilkår for Roligheden Camping er lagt til (18. juni 2019)
– Presisering av kjøpsvilkår for årskort til barn under 3 år (6. september 2019)
– Oppdatert lovhenvisning ifbm angrerett (9. oktober 2019)
– Lagt til informasjon om at faktura ikke kan betales med Dyreparken-gavekort (13. februar 2020)

Kristiansand Dyrepark AS er teknisk ansvarlig for bestillinger foretatt på dyreparken.no.

  • Du må være 18 år for å handle på Dyreparken.no.
  • Du er selv ansvarlig for å oppgi korrekt informasjon, herunder korrekt stavet navn, adresse, e-postadresse eller telefonnummer. I motsatt tilfelle, kan du bli krevet for kostnader som måtte oppstå som følge av feil.
  • Dyreparken tar ikke ansvar for bestillinger som på grunn av tekniske problemer ikke er kommet Dyreparken ihende.
  • For øvrig gjelder norske lover og regler.

Betaling med kredittkort
Når bestillingen er bekreftet er også kredittkortbetaling godkjent og kortet vil bli belastet hele beløpet. De kredittkort som aksepteres er Visa, Mastercard og Diners.

Betaling med faktura
Ønsker du å betale med faktura, tilbyr vi Afterpay Faktura og Afterpay Delbetaling i samarbeid med Arvato Finance AS. Les mer her

Fakturaen vil bli tilsendt i en egen e-post fra faktura@afterpay.no og du har 14 dagers betalingsfrist. Det er Arvato Finance AS som har ansvar for å følge opp betaling av faktura. Vær oppmerksom på at du mottar faktura på e-post, det er derfor svært viktig at e-post adressen er riktig. Det er ikke mulig å betale faktura med Dyreparken-gavekort – faktura kan enten betales med bankkort eller via nettbank.

Med Delbetaling kan du dele opp beløpet i et bestemt antall måneder. Du vil dermed kunne betale et fast beløp per måned frem til hele beløpet er nedbetalt. Du kan når som helst betale hele din restsaldo uten at det påløper ytterligere kostnader.

Med Afterpay Konto har du mulighet til å dele opp betalingen. Les mer om dette her.

Du kan også finne din faktura og dele opp betalingen ved å logge inn på www.myafterpay.no.

For å betale med AfterPay må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet.

Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse (inkassovarsel), og lovbestemte gebyrer vil påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe.

NB! Betaling med faktura følger samme avbestillingsregler som øvrige betalingsmidler.

Bestillingsbekreftelse blir sendt til e-postadressen brukt ved bestilling.

Bestillingsbekreftelse billetter
Du vil motta en eller to e-poster fra oss. Dersom du har bestilt billetter til samme dag eller dagen etter mottar du en bestillingsbekreftelse og en e-post som inneholder mobilbilletter.
Dersom besøket ditt finner sted lenger frem i tid mottar du kun en e-post med bestillingsbekreftelse.

For å laste ned billetter (mobilbilletter eller PDF-billetter) kan dette gjøres på Min side på dyreparken.no. Det står beskrevet i bestillingsbekreftelsen hvordan man gjør dette.

Bestillingsbekreftelse årskort/sesongkort
Du mottar to e-poster fra oss med bestillingsbekreftelse og ulike praktiske opplysninger i forhold til kjøp av årskort/sesongkort, samt en e-post med mobilbilletter. Ta vare på bestillingsbekreftelsen, da denne gjelder som kvittering.

Bestillingsbekreftelse overnatting
Bestillingsbekreftelse sendes på e-post umiddelbart etter at bookingen er gjennomført.
Merk: Minimumsalder for ansvarlig leier er 18 år.
Ved mottakelse av bekreftelsen, er det leierens ansvar å sikre seg at datoer og bestilte produkter er korrekt.

Ikke mottatt e-postbekreftelse?
Dersom du ikke mottar e-postbekreftelse umiddelbart etter bestilling, sjekk om denne kan ha lagt seg i innboksen for useriøs post/spamfilter.

Billetter til Dyreparken/Badelandet
Inngangsbilletter til Dyreparken og/eller Badeland er gyldige på datoene du har valgt i din bestilling. Flerdagersbilletter gjelder alltid påfølgende dager. Billettene kan oppgraderes/endres til andre datoer i inneværende år på Min side eller i billettlukene/Gjesteservice i Dyreparken mot et endringsgebyr. Ved endring fremover i tid på flerdagsbilletter, endrer vi alltid første besøksdag, og de resterende dagene vil være påfølgende dager ut fra datoen billetten blir endret til. Oppgradering av dagsbilletter til en ekstra dag, gjelder alltid påfølgende dag.

Det er viktig at du behandler nettbilletten din som et verdipapir, og sikrer deg mot at den kopieres eller skrives ut flere ganger. Dersom Dyreparken har grunn til å tro at det har foregått misbruk/forfalskning som f.eks kopiering av billetter e.l. vil du kunne bli bedt om å legitimere deg. Vi ber derfor om at du har med betalingskortet ditt eller annen gyldig legitimasjon med foto til Parken. Inngangsbilletten er personlig, og én inngangsbillett kan ikke benyttes av flere personer.

Selv om du alltid kan skrive ut en ny billett, kan du bli nektet adgang til Parken hvis noen andre er kommet inn på ditt billettnummer før deg. Billetten virker altså det antall ganger som er definert for billetten – og et hvert forsøk på misbruk/forfalskning av billetter betraktes som dokumentfalsk og vil bli anmeldt til politiet.

Dersom du har fått en billett som er merket «Invitert» eller «Samarbeidspartner» gjør vi oppmerksom på at billetten ikke kan selges videre da dette er en gratisbillett. Misbruk kan føre til at billetten blir annullert.

Årskort
Årskort for Dyreparken kan benyttes ubegrenset fra 1. januar til 31. desember i året du har betalt for.
Årskortet «Begge parker» kan benyttes i perioden som er nevnt over for Dyreparken, samt i Badelandets åpningsperiode (påske- til høstferie).
Sesongkort i Badelandet kan benyttes i en bestemt periode i løpet av sommersesongen.

Sjekk åpningstidene, da vi har forskjellige åpningstider i ulike deler av året, med forskjellig antall attraksjoner, butikker og spisesteder åpne.

Årskort er personavhengig og kan kun benyttes av den personen som eier årskortet. Ved misbruk vil årskortet bli sperret for bruk inneværende sesong og ved grove tilfeller politianmeldt. Verdi på årskortet blir ikke tilbakebetalt.

Hver enkelt årskortholder skal ha sitt eget personlige årskort, og dette gjelder også for barn under 3 år. Ved kjøp av årskort før dagen barnet fyller 3 år får barnet gratis årskort ut året.

Glemt årskort
Dersom du har glemt årskortet ditt kan du ta kontakt med Gjesteservice eller billettlukene når du ankommer Dyreparken/Badelandet og betale 30 kr per glemte årskort. Dette ved fremvisning av legitimasjon.

Mistet årskort
Dersom du har mistet årskortet ditt kan du ta kontakt med Gjesteservice eller billettlukene når du ankommer Dyreparken/Badelandet og betale 50 kr per mistede års-/sesong-/kombikort. Dette ved fremvisning av legitimasjon.

Forestillingsbilletter/opplevelser
Billetter til forestillinger/andre opplevelser kan kun brukes på den dato de er kjøpt til. Billettene kan endres/byttes til en annen dato på Min side mot gebyr frem til 7 dager før.

Tilleggsprodukter
Kjøp av tilleggsprodukter kan kun brukes på den dato de er kjøpt til. De kan som hovedregel endres/byttes til en annen dato på Min side frem til 1 dag før, men kan ha avhengigheter med hovedproduktet. Sjekk Min side for nøyaktig tidspunkt.

Leieprisen inkluderer i Abra Havn:
* Rådighet over leiligheten og dens utstyr i leieperioden og Abra Havns til enhver tid presenterte underholdning, samt sluttrengjøring ved avreise.
* Gratis parkering
* Det er en forutsetning at leiligheten er i ryddet stand og servise er plassert i oppvaskmaskinen og igangsatt. I motsatt fall kan leier bli belastet for ekstra rengjøring.
* Håndklær og sengetøy er inkludert i leieprisen.
* Vi rer opp i alle underkøyer, og legger klart sengetøy til overkøyer og eventuelt sovesofaen.

Leieprisen inkluderer i Kardemomme by:
* Sengetøy, reservert parkeringsplass, tralle og sluttrengjøring, samt rådighet over huset med tilhørende utstyr i leieperioden.
* Gratis parkering
* Underholdning (forestillingsbillett til Sirkus Jesper) og enkel røverfrokost er inkludert i leieprisen for opphold i perioden oppgitt i overnattingsbookingen.
* Det er en forutsetning at leiligheten er ryddet og servise vasket opp og plassert i skapene. I motsatt fall kan leier bli belastet for ekstra rengjøring.

NB! Overnatting i Kardemomme by forutsetter gyldig årskort/inngangsbillett (fra og med ankomstdag til og med avreisedag) for alle boende.

Leieprisen inkluderer på Dyreparken Hotell:
* Wifi.
* Gratis parkering.
* Sluttrengjøring.

Leieprisen inkluderer på Dyreparken Safaricamp:
2- og 4-sengs safaritelt uten bad, 4- og 6 sengs safaritelt med bad:
* Wifi.
* Gratis parkering.
* Sengetøy og håndklær
* Utvask
* Varmeovn

6-sengs safaritelt med bad og sjøutsikt:
* Wifi.
* Gratis parkering.
* Sengetøy, håndklær og oppredning
* Utvask
* Varmeovn

Leieprisen inkluderer på Roligheden Camping:
* Rådighet over leid plass og dens utstyr i leieperioden. Strøm kan leies i tillegg, og det er vann i vannposter fordelt rundt på campingområdet.
* Tilgang til fellesanlegg med toaletter. Dusj er mot betaling.
* Tilgang til stellerom
* Tilgang til felleskjøkken
* Gratis wifi

Rabatter
Kan ikke kombineres. Rabatter ettergis ikke på et allerede bestilt opphold.

Røykepolitikk
Alle leiligheter og innendørs fasiliteter på våre overnattingssteder er røykfrie. Overholdes ikke dette, sendes det regning på NOK 500 for ekstra rengjøring.
I Kardemomme by – verdens første røykfrie by – er det selvsagt ikke lov til å røyke utendørs heller. Hele området innenfor bymurene er røykfritt.
På Dyreparken Hotell er det kun lov å røyke på oppmerkede områder utendørs, dvs. utenfor baren i 0. etasje og på oppmerket sted utenfor hovedinngangen til hotellet. Det er ikke tillatt å røyke på noen av balkongene.
Det er ikke tillatt å røyke i utleieenhetene på Roligheden Camping. Røyking på campingområdet er ellers tillatt, men ta hensyn til øvrige gjester.

Kjæledyr
Dyreparken Hotell har egne rom hvor kjæledyr er tillatt mot et tillegg på kr 200 per døgn for inntil 3 kjæledyr. Dette kan bestilles per telefon eller via Min side på dyreparken.no. I Abra Havn,  Kardemomme by og på Dyreparken Safaricamp er det ikke tillatt hverken ute eller innendørs. Det er ikke tillatt å ha med hund i utleieenhetene på Roligheden Camping. Hund på campingområdet er ellers tillatt.

Ankomst og avreise på Dyreparken Hotell, Abra Havn, Kademomme by og Dyreparken Safaricamp
Innsjekk fra kl. 15.00.
Utsjekk senest kl. 11.00.

Følgende tidspunkter gjelder for inn- og utsjekk på Roligheden Camping:
Innsjekk for teltplasser og oppstillingsplass til campingvogn: fra kl. 13:00
Innsjekk for telthytter, konglehytter og podhytter: fra kl. 15:00

Utsjekk for telthytter, konglehytter og podhytter: innen kl. 11:00
Utsjekk for telt og oppstillingsplasser for campingvogn: innen kl. 12:00

Tildeling av leilighet
Ved bestilling av flere leiligheter, vil vi forsøke å, så vidt mulig, å plassere disse i nærheten av hverandre.
Abra Havn: Du kan velge leilighet eller beliggenhet innenfor den bestilte kategori ved å kontakte oss på telefon 970 59 700.
Gebyr på kr 295 per reserverte leilighet betales ved bestilling.
Uspesifisert leilighet, innenfor valgt kategori, vil først bli opplyst ved innsjekk.
Siste frist for reservering av spesifikk leilighet/plassering er to uker før ankomstdato.

Depositum
Vi kan kreve et depositum ved skole-, sports-, gruppereiser og lignende, på NOK 2.000 pr. leilighet.
Depositumet oppkreves sammen med betalingen for oppholdet. Dette beløp tilbakebetales senest 2 uker etter avreise hvis det ikke forekommer mangler eller skader.
Bemerk at det er spesielle betingelser for skole-, sports- og gruppereiser som lederen skal underskrive og avlevere ved ankomst.

Leierens ansvar
Leieren er forpliktet til å respektere de ordensregler som gjelder for sjørøverlandsbyen. Leieren hefter fullt ut for leilighetens inventar. Mangler og skader påført av leieren avregnes av denne ved avreise. Den person som har inngått leieavtalen, hefter også for skader forvoldt i leieperioden av de øvrige beboere i leiligheten. Leiligheten må maksimalt bebos av det antall personer som er angitt i bestillingen. Det skal være en person over 18 år tilstede under hele oppholdet.

Eventuelle reklamasjoner må fremsettes umiddelbart i resepsjonen i Abra Havn/resepsjonen på Dyreparken Hotell, resepsjonen på Roligheden Camping  (overnatting) eller Gjesteservice ved Dyreparkens inngang (øvrige produkter). Krav om erstatning må meddeles Dyreparken skriftlig senest 7 dager etter avreise.

Angrerettloven kapittel 6 § 22 tar for seg begrensninger i angrerettloven. Av bokstav m fremgår at «levering av innkvarteringstjenester for andre formål enn boligformål, transport av varer, bilutleietjenester, catering og tjenester knyttet til fritidsaktiviteter når det i avtalen er fastsatt en bestemt dato eller et bestemt tidsrom for utførelsen av slike tjenester». Tjenester som leveres på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom gjelder alle våre produkter. I slike tilfeller er man i stedet henvist til de avbestillingsregler som gjelder.

Avbestillingsregler
Du kan avbestille kjøpte nettbilletter og årskort/sesongkort innen 24 timer etter kjøpstidspunktet på Min side dersom de ikke allerede er tatt i bruk. Dersom du ønsker å endre billetten fra Begge parker til kun Dyreparken (nedgradering av billett) må billetten avbestilles, da innen 24 timer fra kjøpstidspunkt.

Ved kjøp av billetter til forestillingene er det også mulig å avbestille innen 24 timer etter kjøpstidspunktet på Min side, men senest kl. 18.00 på forestillingsdagen. Ellers er det ingen avbestilling eller refusjon. Eneste unntak er dersom arrangør avlyser forestillingen. Ubrukte historiske forestillingsbilletter refunderes ikke, selv om det er under 24 timer siden billettene ble bestilt.

Ved kjøp av forhåndsbetalt overnatting på alle Dyreparkens overnattingssteder er det også mulig å avbestille innen 24 timer etter kjøpstidspunktet på Min side.

Avbestilling av overnatting (som ikke er et pakketilbud med billetter):
Ved avbestilling av overnatting mer enn 30 dager før ankomst, refunderes hele beløpet for overnattingen, med unntak av et avbestillingsgebyr på NOK 250 pr. reserverte leilighet.

Ved avbestilling mellom 30 dager og 15 dager før ankomst, tilbakebetales 50% av leiebeløpet.
Avbestiller leieren mindre enn 15 dager før ankomstdagen vil det ikke være noen tilbakebetaling.

Disse avbestillingsreglene gjelder for alle overnattingssteder tilknyttet Dyreparken Overnatting; Abra Havn, Dyreparken Hotell, Kardemomme by, Dyreparken Safaricamp og Roligheden Camping.

Ved kjøp av ikke-forhåndsbetalt overnatting på Dyreparken hotell holdes din reservasjon frem til kl. 15.00 på ankomstdagen. Ved sen ankomst må man innen den tid ta kontakt med hotellet på telefon 38 14 64 00 for å sikre sin bestilling ved å oppgi kredittkortopplysningene.

Pakker og kampanjer
Ved kjøp av Dyreparkens pakker og kampanjer som inneholder overnatting gjelder følgende betingelser:

Pakker og kampanjer som inneholder overnatting, inngangsbilletter og evt. datofestede forestillingsbilletter har ingen avbestilling eller refusjon. Eneste unntak er dersom arrangør avlyser forestillingen. Man kan endre dato for oppholdet mot et endringsgebyr på 250 kr. Dette gjøres ved å bestille nytt opphold til ønsket dato, for så at Dyreparken kansellerer den første bestillingen. Siste frist for å endre dato for opphold er 3 dager før ankomstdato på original bestilling.

Kristiansand Dyrepark AS/Dyreparken Overnatting AS kan ikke stå til ansvar for utilfredsstillende værforhold, stengte fasiliteter eller andre forhold som ligger utenfor vår kontroll.

Forestillingene kan bli avlyst ved kraftig lyn og torden, samt andre uforutsette hendelser som ligger utenfor vår kontroll. Dersom arrangør avlyser forestillingen, vil billetter bli refundert etter nærmere info.

Vi reserverer oss for skrivefeil og eventuelle prisforandringer.
Bilder brukt på våre produkter og tjenester er illustrative og kan avvike fra det faktiske produktet.

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Dyreparkens side, i annonser o.l. og/eller i nettbookingen som er av betydelig differanse av normal utsalgspris, kan Dyreparken ensidig endre, slette eller avvise bestillinger. Dersom et produkt viser seg å være faktisk utsolgt, men likevel tilgjengelig (overbooking) på www.dyreparken.no, kan Dyreparken slette eller avvise bestillingen. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

Kristiansand Dyrepark AS/Dyreparken Overnatting AS kan avlyse eller avbryte et opphold på grunn av force majeure, som forstås med krig, opptøyer, streik, lockout, olje- og bensinrasjoneringer, grenselukkinger, epidemier, natur- og forurensingskatastrofer eller lignende hendelser.

Ved force majeure er Dyreparken forpliktet til snarest å underrette leieren. Leieren vil i disse tilfeller ikke ha krav på noen godtgjørelse eller tilbakebetaling av innbetalt beløp.

Du finner informasjon om vår personvernpolicy på www.dyreparken.no/personvern

Du finner informasjon cookies her.