Åpent hele året!

365 dager med opplevelser.

Se åpningstider og priser

Handlekurv

Betingelser og vilkår

ENGLISH: Terms and conditions

Dokumentet er sist oppdatert 16. mars 2021. For endringslogg se nederst på denne siden.

 

Kristiansand Dyrepark AS er teknisk ansvarlig for bestillinger foretatt på dyreparken.no.

  • Du må være 18 år for å handle på Dyreparken.no.
  • Du er selv ansvarlig for å oppgi korrekt informasjon, herunder korrekt stavet navn, adresse, e-postadresse eller telefonnummer. I motsatt tilfelle, kan du bli krevet for kostnader som måtte oppstå som følge av feil.
  • Dyreparken tar ikke ansvar for bestillinger som på grunn av tekniske problemer ikke er kommet Dyreparken ihende.
  • For øvrig gjelder norske lover og regler.

Betaling med kredittkort
Når bestillingen er bekreftet er også kredittkortbetaling godkjent og kortet vil bli belastet hele beløpet.

Betaling med faktura
Ønsker du å betale med faktura, tilbyr vi Afterpay Faktura og Afterpay Delbetaling i samarbeid med Arvato Finance AS. Les mer her

Fakturaen vil bli tilsendt i en egen e-post fra faktura@afterpay.no og du har 14 dagers betalingsfrist. Det er Arvato Finance AS som har ansvar for å følge opp betaling av faktura. Vær oppmerksom på at du mottar faktura på e-post, det er derfor svært viktig at e-post adressen er riktig. Det er ikke mulig å betale faktura med Dyreparken-gavekort, og faktura kan enten betales med bankkort eller via nettbank.

Med Delbetaling kan du dele opp beløpet i et bestemt antall måneder. Du vil dermed kunne betale et fast beløp per måned frem til hele beløpet er nedbetalt. Du kan når som helst betale hele din restsaldo uten at det påløper ytterligere kostnader.

Med Afterpay Konto har du mulighet til å dele opp betalingen. Les mer om dette her.

Du kan også finne din faktura og dele opp betalingen ved å logge inn på www.myafterpay.no.

For å betale med AfterPay må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet.

Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse (inkassovarsel), og lovbestemte gebyrer vil påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe.

NB! Betaling med faktura følger samme avbestillingsregler som øvrige betalingsmidler.

Reservasjonsbekreftelse
Ved bestilling gjennom vårt Servicesenter kan man få tilsendt en reservasjonsbekreftelse med en gitt betalingsfrist (kun tilgjengelig ved henvendelse til oss). Betalingsfristen vil stå tydelig i reservasjonsbekreftelsen du får tilsendt på mail, og på Min side på dyreparken.no. Dersom reservasjonen ikke betales innen fristen vil den automatisk bli kansellert, og alle de reserverte produktene vil bli tilgjengelig for salg igjen på dyreparken.no. Det er derfor svært viktig at du overholder betalingsfristen for din reservasjon. Når betalingen er gjennomført vil du få tilsendt en bookingbekreftelse, og du kan laste ned billetter fra Min side og finne bestillingen i Dyreparkens app, og bestille tilleggsprodukter.

Du kan velge mellom følgende betalingsmetoder på våre nettsider for betaling av en slik reservasjon: Bankkort, Vipps, faktura fra AfterPay, samt Dyreparken-gavekort. Merk at hvis du velger faktura som betalingsmetode er det ikke nødvendig å betale faktura innen betalingsfristen som står i reservasjonsbekreftelsen fra Dyreparken, du forholder deg til forfallsdato på faktura, som automatisk blir satt 14 dager frem i tid. Faktura blir sendt i en egen e-post fra AfterPay.

Dersom en ubetalt reservasjon kanselleres står ikke Dyreparken ansvarlig for å levere tilsvarende bestilling med likt innhold og pris som opprinnelig bestilt. Våre priser er dynamiske, og produkter kan bli utsolgt. En reservasjonsbekreftelse er ikke en gyldig bestillingsbekreftelse, denne sendes først ut når betaling av reservasjonen er gjennomført.

Bestillingsbekreftelse blir sendt til e-postadressen brukt ved bestilling.

Bestillingsbekreftelse billetter
Du vil motta en eller to e-poster fra oss. Dersom du har bestilt billetter til samme dag eller dagen etter mottar du en bestillingsbekreftelse og en e-post som inneholder mobilbilletter.
Dersom besøket ditt finner sted lenger frem i tid mottar du kun en e-post med bestillingsbekreftelse.

For å laste ned billetter (mobilbilletter eller PDF-billetter) kan dette gjøres på Min side på dyreparken.no. Det står beskrevet i bestillingsbekreftelsen hvordan man gjør dette. Digitale billetter får du også tilgang til ved å logge inn med din bruker i Dyreparkens app.

Bestillingsbekreftelse årskort/sesongkort
Du mottar to e-poster fra oss med bestillingsbekreftelse og ulike praktiske opplysninger i forhold til kjøp av årskort/sesongkort. Ta vare på bestillingsbekreftelsen, da denne gjelder som kvittering. Ved førstegangskjøp får du utdelt et fysisk årskort ved henvendelse til Gjesteservice/billettluke. Dette blir ikke sendt pr post. Dersom du fornyer et eksisterende årskort benyttes det fysiske årskortet du har fra før. Digitalt årskort kan lastes ned fra Min side på dyreparken.no, og det finnes tilgjengelig i Dyreparkens app.

Bestillingsbekreftelse overnatting
Bestillingsbekreftelse sendes på e-post umiddelbart etter at bookingen er gjennomført.
Merk: Minimumsalder for ansvarlig leier er 18 år.
Ved mottakelse av bekreftelsen, er det leierens ansvar å sikre seg at datoer og bestilte produkter er korrekt.

Ikke mottatt e-postbekreftelse?
Dersom du ikke mottar e-postbekreftelse umiddelbart etter bestilling, sjekk om denne kan ha lagt seg i innboksen for useriøs post/spamfilter.

Billetter til Dyreparken/Badelandet
Inngangsbilletter til Dyreparken og/eller Badeland er gyldige på datoene du har valgt i din bestilling. Flerdagersbilletter gjelder alltid påfølgende dager. Billettene kan oppgraderes/endres til andre datoer i inneværende år på Min side eller i billettlukene/Gjesteservice i Dyreparken mot et endringsgebyr. Ved endring fremover i tid på flerdagsbilletter, endrer vi alltid første besøksdag, og de resterende dagene vil være påfølgende dager ut fra datoen billetten blir endret til. Oppgradering av dagsbilletter til en ekstra dag, gjelder alltid påfølgende dag.

Det er viktig at du behandler nettbilletten din som et verdipapir, og sikrer deg mot at den kopieres eller skrives ut flere ganger. Dersom Dyreparken har grunn til å tro at det har foregått misbruk/forfalskning som f.eks kopiering av billetter e.l. vil du kunne bli bedt om å legitimere deg. Vi ber derfor om at du har med betalingskortet ditt eller annen gyldig legitimasjon med foto til Parken. Inngangsbilletten er personlig, og én inngangsbillett kan ikke benyttes av flere personer.

Selv om du alltid kan skrive ut en ny billett, kan du bli nektet adgang til Parken hvis noen andre er kommet inn på ditt billettnummer før deg. Billetten virker altså det antall ganger som er definert for billetten – og et hvert forsøk på misbruk/forfalskning av billetter betraktes som dokumentfalsk og vil bli anmeldt til politiet.

Dersom du har fått en billett som er merket «Invitert» eller «Samarbeidspartner» gjør vi oppmerksom på at billetten ikke kan selges videre da dette er en gratisbillett. Misbruk kan føre til at billetten blir annullert. En slik type billett kan kun benyttes innenfor det året som er ført på billetten, og en ubrukt billett kan ikke overføres til neste år. Noen av disse billettene kan oppgraderes til påfølgende dag, ta kontakt med oss og henvis til ditt billettnummer for å få svar på om din billett kan oppgraderes. Billettene vil være merket med et prisnivå mellom 1-7, og dette indikerer når billetten kan benyttes. Her finner du oversikt over når billetten er gyldig.

Årskort
Årskort for Dyreparken kan benyttes ubegrenset fra 1. januar til 31. desember i året du har betalt for.
Årskortet «Begge parker» kan benyttes i perioden som er nevnt over for Dyreparken, samt i Badelandets åpningsperiode (påske- til høstferie).
Sesongkort i Badelandet kan benyttes i en bestemt periode i løpet av sommersesongen.

Sjekk åpningstidene, da vi har forskjellige åpningstider i ulike deler av året, med forskjellig antall attraksjoner, butikker og spisesteder åpne.

Årskort er personavhengig og kan kun benyttes av den personen som eier årskortet. Ved misbruk vil årskortet bli sperret for bruk inneværende sesong og ved grove tilfeller politianmeldt. Verdi på årskortet blir ikke tilbakebetalt. Årskort kan ikke selges videre til noen andre.

Hver enkelt årskortholder skal ha sitt eget personlige årskort, og dette gjelder også for barn under 3 år. Ved kjøp av årskort før dagen barnet fyller 3 år får barnet gratis årskort ut året årskortet gjelder for.

Glemt årskort
Dersom du har glemt årskortet ditt kan du ta kontakt med Gjesteservice eller billettlukene når du ankommer Dyreparken/Badelandet og betale 30 kr per glemte årskort. Dette ved fremvisning av legitimasjon.

Mistet årskort
Dersom du har mistet årskortet ditt kan du ta kontakt med Gjesteservice eller billettlukene når du ankommer Dyreparken/Badelandet og betale 50 kr per mistede års-/sesongkort. Dette ved fremvisning av legitimasjon.

Forestillingsbilletter/opplevelser
Billetter til forestillinger/andre opplevelser kan kun brukes på den dato de er kjøpt til. Billettene kan endres/byttes til en annen dato på Min side mot gebyr frem til 7 dager før, såfremt det er ledig kapasitet.

Tilleggsprodukter
Kjøp av tilleggsprodukter kan kun brukes på den dato de er kjøpt til. De kan som hovedregel endres/byttes til en annen dato på Min side frem til 1 dag før, men kan ha avhengigheter med hovedproduktet. Sjekk Min side for nøyaktig tidspunkt.

Videresalg av billetter mellom to private parter
Inngangsbilletter, forestillingsbilletter og tilleggsprodukter kan selges videre av opprinnelig kjøper, og selger står selv ansvarlig for å videreformidle korrekt informasjon om billettenes innhold og vilkår til ny eier/kjøper. Oppgjør gjøres mellom selger og kjøper, Kristiansand Dyrepark AS eller Dyreparken Overnatting AS er ikke part i denne handelen. Ved kjøp og salg av inngangsbilletter og forestillingsbilletter er det ikke nødvendig å informere Dyreparken om overdragelsen. Ved kjøp av tilleggsprodukter som er definert på gjestens navn, slik som f.eks. Dyrepasser for en dag, må Dyreparken informeres om dette. Det er ikke tillatt å selge årskort/sesongkort eller gratisbilletter som er merket med «Invitert» eller «Samarbeidspartner».

Definisjon på pakketilbud/kampanje kjøpt på dyreparken.no
Et pakketilbud kjøpt på dyreparken.no defineres som en ferdig sammensatt pakke hvor innholdet er definert og bestemt av Dyreparken. Det fremkommer tydelig i løpet av bestillingsløpet at man har valgt en pakkeløsning, blant annet ved valg av overnatting og i handlekurven før betaling gjennomføres. Pakken vil ha et bestemt navn (som f.eks. Sjørøverferie, Dyrisk sommerferie, Safariferie etc) og totalprisen for pakken presenteres som én samlet pris. Pakken vil enten inneholde overnatting og inngangsbilletter, eller overnatting, inngangsbilletter og forestillingsbilletter til Kaptein Sabeltann eller Sirkus Jesper. Inngangsbillettene vil gjelde fra ankomst- til avreisedag, og gi inngang til Begge parker (Dyreparken og Badelandet) i den perioden Badelandet holder åpent, og til Dyreparken i den perioden Badelandet er stengt. En bestilling som inneholder de samme produktene, men som ikke er bestilt som en ferdig pakkeløsning, vil ikke falle inn under vilkårene som gjelder for et pakketilbud.

Betingelser for overnatting og hva leieprisen inkluderer: 

Leieprisen inkluderer i Abra Havn:
* Rådighet over leiligheten og dens utstyr i leieperioden og Abra Havns til enhver tid presenterte underholdning, samt sluttrengjøring ved avreise.
* Gratis parkering
* Det er en forutsetning at leiligheten er i ryddet stand og servise er plassert i oppvaskmaskinen og igangsatt. I motsatt fall kan leier bli belastet for ekstra rengjøring.
* Håndklær og sengetøy er inkludert i leieprisen.
* Vi rer opp i alle underkøyer, og legger klart sengetøy til overkøyer og eventuelt sovesofaen.

Leieprisen inkluderer i Kardemomme by:
* Sengetøy, reservert parkeringsplass, tralle og sluttrengjøring, samt rådighet over huset med tilhørende utstyr i leieperioden.
* Gratis parkering
* Underholdning (forestillingsbillett til Sirkus Jesper) og enkel røverfrokost er inkludert i leieprisen for opphold i perioden oppgitt i overnattingsbookingen.
* Det er en forutsetning at leiligheten er ryddet og servise vasket opp og plassert i skapene. I motsatt fall kan leier bli belastet for ekstra rengjøring.

NB! Overnatting i Kardemomme by forutsetter gyldig årskort/inngangsbillett (fra og med ankomstdag til og med avreisedag) for alle boende.

Leieprisen inkluderer på Dyreparken Hotell:
* Wifi
* Gratis parkering
* Sluttrengjøring
* Sengetøy og håndklær

Leieprisen inkluderer på Dyreparken Safaricamp:
* Wifi
* Gratis parkering
* Sengetøy og håndklær. (Oppredning er inkludert i 6-sengs safaritelt med bad og sjøutsikt.)
* Utvask
* Varmeovn

Leieprisen inkluderer på Roligheden Camping:
* Rådighet over leid plass og dens utstyr i leieperioden. Strøm kan leies i tillegg, og det er vann i vannposter fordelt rundt på campingområdet.
* Tilgang til fellesanlegg med toaletter. Dusj er mot betaling.
* Tilgang til stellerom
* Tilgang til felleskjøkken
* Gratis wifi

Leieprisen inkluderer på Dyreparken Bobilcamp: 
* Strøm
* Wifi
* Vannstasjon tilgjengelig på området

Barn på 0-2 år:
Barn på 0-2 år bor gratis dersom de benytter sengene som er tilgjengelig fra før av i den leide enheten, eller benytter medbragt reiseseng. Reiseseng kan leies av Dyreparken Overnatting mot et pristillegg.

Rabatter
Kan ikke kombineres. Rabatter ettergis ikke på et allerede bestilt opphold.

Røykepolitikk
Alle leiligheter og innendørs fasiliteter på våre overnattingssteder er røykfrie. Overholdes ikke dette, sendes det regning på NOK 500 for ekstra rengjøring.
I Kardemomme by – verdens første røykfrie by – er det selvsagt ikke lov til å røyke utendørs heller. Hele området innenfor bymurene er røykfritt.
På Dyreparken Hotell er det kun lov å røyke på oppmerkede områder utendørs, dvs. utenfor baren i 0. etasje og på oppmerket sted utenfor hovedinngangen til hotellet. Det er ikke tillatt å røyke på noen av balkongene.
Det er ikke tillatt å røyke i utleieenhetene på Roligheden Camping. Røyking på campingområdet er ellers tillatt, men ta hensyn til øvrige gjester.

Kjæledyr
Dyreparken Hotell har egne rom hvor kjæledyr er tillatt mot et tillegg på kr 200 per døgn for inntil 3 kjæledyr. Dette kan bestilles per telefon eller via Min side på dyreparken.no. I Abra Havn,  Kardemomme by og på Dyreparken Safaricamp er det ikke tillatt verken ute eller innendørs. Det er ikke tillatt å ha med hund i utleieenhetene på Roligheden Camping. Hund på campingområdet er ellers tillatt.

Ankomst og avreise på Dyreparken Hotell, Abra Havn, Kademomme by og Dyreparken Safaricamp
Innsjekk fra kl. 15.00.
Utsjekk senest kl. 11.00.

Følgende tidspunkter gjelder for inn- og utsjekk på Roligheden Camping:
Innsjekk for teltplasser og oppstillingsplass til campingvogn: fra kl. 13.00
Innsjekk for telthytter, konglehytter og podhytter: fra kl. 15.00

Utsjekk for telthytter, konglehytter og podhytter: innen kl. 11.00
Utsjekk for telt og oppstillingsplasser for campingvogn: innen kl. 12.00

Ankomst og avreise på Dyreparken Bobilcamp
Det er kun mulighet for drop-in på Bobilcampen, og du kan dermed ankomme når du måtte ønske så lenge det er ledige plasser. Kjør inn og finn en ledig plass, og henvend deg til resepsjonen på Dyreparken Hotell for innsjekk. Utsjekk er innen kl. 12.00 den dagen du har betalt frem til.

Tildeling av leilighet
Ved bestilling av flere enheter, vil vi forsøke, så vidt mulig, å plassere disse i nærheten av hverandre.
Abra Havn: Du kan velge leilighet eller beliggenhet innenfor den bestilte kategori ved å kontakte oss på telefon 970 59 700.
Gebyr på kr 295 per reserverte leilighet betales ved bestilling.
Uspesifisert leilighet, innenfor valgt kategori, vil først bli opplyst ved innsjekk.
Siste frist for reservering av spesifikk leilighet/plassering er to uker før ankomstdato.

Depositum
Vi kan kreve et depositum ved skole-, sports-, gruppereiser og lignende, på NOK 2.000 pr. leilighet.
Depositumet oppkreves sammen med betalingen for oppholdet. Dette beløp tilbakebetales senest 2 uker etter avreise hvis det ikke forekommer mangler eller skader.
Bemerk at det er spesielle betingelser for skole-, sports- og gruppereiser som lederen skal underskrive og avlevere ved ankomst.

Leierens ansvar
Leieren er forpliktet til å respektere de ordensregler som gjelder for sjørøverlandsbyen. Leieren hefter fullt ut for leilighetens inventar. Mangler og skader påført av leieren avregnes av denne ved avreise. Den person som har inngått leieavtalen, hefter også for skader forvoldt i leieperioden av de øvrige beboere i leiligheten. Leiligheten må maksimalt bebos av det antall personer som er angitt i bestillingen. Det skal være en person over 18 år tilstede under hele oppholdet.

Videresalg av opphold/pakker mellom to private parter
Et opphold kan selges videre av opprinnelig kjøper, og selger står selv ansvarlig for å videreformidle korrekt informasjon om oppholdets innhold og vilkår til ny eier/kjøper. Oppgjør gjøres mellom selger og kjøper, Kristiansand Dyrepark AS eller Dyreparken Overnatting AS er ikke part i denne handelen.  Selger må innen rimelig tid før oppholdet starter informere Dyreparken om at oppholdet er solgt, og videreformidle kontaktinformasjon på ny eier. Dyreparken tar ikke gebyr for navneendring/eierskifte på opphold. Dyreparken må informeres om følgende ved en slik overdragelse: Navn, e-postadresse og telefonnummer til ny eier, samt navn og alderskategori (0-2 år, 3-13 år, 14 + år) på øvrige overnattende gjester. Eventuelle pristillegg for å endre fra barne- til voksenbillett kan bli belastet ny eier ved ankomst dersom dette ikke er avklart i forkant av oppholdet. Et barn kan benytte seg av voksenbillett, men ikke omvendt.

Eventuelle reklamasjoner må fremsettes umiddelbart i resepsjonen i Abra Havn/resepsjonen på Dyreparken Hotell, resepsjonen på Roligheden Camping  (overnatting) eller Gjesteservice ved Dyreparkens inngang (øvrige produkter). Krav om erstatning må meddeles Dyreparken skriftlig senest 7 dager etter avreise, til post@dyreparken.no.

Angrerettloven kapittel 6 § 22 tar for seg begrensninger i angrerettloven. Av bokstav m fremgår at «levering av innkvarteringstjenester for andre formål enn boligformål, transport av varer, bilutleietjenester, catering og tjenester knyttet til fritidsaktiviteter når det i avtalen er fastsatt en bestemt dato eller et bestemt tidsrom for utførelsen av slike tjenester». Tjenester som leveres på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom gjelder alle våre produkter. I slike tilfeller er man i stedet henvist til de avbestillingsregler som gjelder.

Avbestillingsregler
Man er selv ansvarlig for å sjekke sin egen bestillingsbekreftelse (som man har fått tilsendt på mail) og selv avbestille innen 24 timer dersom noe er feil. Dersom du har behov for bistand fra oss må vi kontaktes innen 24 timer fra bestillingen ble gjennomført, enten pr telefon eller pr e-post, hvis avbestilling skal gjennomføres kostnadsfritt. Avbestilling etter dette tidspunktet kan medføre kostnader, evt. ingen mulighet for avbestilling.

Man kan avbestille kjøpte nettbilletter og årskort/sesongkort innen 24 timer etter kjøpstidspunktet på Min side dersom de ikke allerede er tatt i bruk. Dersom du ønsker å endre billetten fra Begge parker til kun Dyreparken (nedgradering av billett) må billetten avbestilles, da innen 24 timer fra kjøpstidspunkt. Ved kjøp av årskort (for nytt år) innen 10. januar kan årskortet avbestilles kostnadsfritt innen 10. januar så fremt kortet er ubrukt.

Unntak: Man kan ikke avbestille på Min side samme dato som produktet (f.eks. inngangsbilletten) gjelder for. Det betyr at dersom man har kjøpt en inngangsbillett dagen før (kjøpsdagen), altså dagen før man vil gå i Dyreparken, kan man ikke avbestille på Min side dagen etter (bruksdagen), selv om det er innenfor 24 timer.

Man kan heller ikke endre dato på kjøpte billetter på Min side etter midnatt på bruksdato.

Ved kjøp av billetter til forestillingene er det også mulig å avbestille innen 24 timer etter kjøpstidspunktet på Min side, men senest kl. 18.00 på forestillingsdagen. Ellers er det ingen avbestilling eller refusjon. Eneste unntak er dersom arrangør avlyser forestillingen. Ubrukte historiske forestillingsbilletter refunderes ikke, selv om det er under 24 timer siden billettene ble bestilt.

På grunn av den uavklarte situasjonen rundt koronaviruset ønsker vi at du trygt skal kunne bestille billetter til kveldsforestillingen med Kaptein Sabeltann som spilles sommeren 2021. Hvis det skulle bli endringer på forestillingen som skal spilles sommeren 2021, at vi enten må avlyse eller spille en annen forestilling enn tiltenkt, vil du få muligheten til å få beløpet for billettene refundert, eller få nye billetter til den nye forestillingen. Ved en slik endring eller avlysning vil alle som har kjøpt billetter bli kontaktet pr e-post med mer informasjon.

Opplevelsesprodukter som ikke er spesifikt nevnt fra før av i våre vilkår, som f.eks. parkbilletter, overnatting og kveldsforestillinger, kan avbestilles innen 24 timer fra kjøpstidspunkt.

Ved kjøp av forhåndsbetalt overnatting på alle Dyreparkens overnattingssteder er det også mulig å avbestille innen 24 timer etter kjøpstidspunktet på Min side.

Avbestilling av overnatting (som ikke er et pakketilbud med billetter):
Ved avbestilling av overnatting mer enn 30 dager før ankomst, refunderes hele beløpet for overnattingen, med unntak av et avbestillingsgebyr på NOK 250 pr. reserverte enhet.
Ved avbestilling mellom 30 og 15 dager før ankomst, tilbakebetales 50 % av leiebeløpet.
Avbestiller leieren mindre enn 15 dager før ankomstdagen vil det ikke være noen tilbakebetaling.

Disse avbestillingsreglene gjelder for alle overnattingssteder tilknyttet Dyreparken Overnatting; Abra Havn, Dyreparken Hotell, Kardemomme by, Dyreparken Safaricamp og Roligheden Camping.

Ved kjøp av ikke-forhåndsbetalt overnatting på Dyreparken Hotell holdes din reservasjon frem til kl. 15.00 på ankomstdagen. Ved sen ankomst må man innen den tid ta kontakt med hotellet på telefon 38 14 64 00 for å sikre sin bestilling ved å oppgi kredittkortopplysningene. En ikke-forhåndsbetalt overnatting kan avbestilles frem til ankomstdagen, uten gebyr.

Pakker og kampanjer
Ved kjøp av Dyreparkens pakker og kampanjer som inneholder overnatting gjelder følgende betingelser. Hva som defineres som en pakke/kampanje står beskrevet i følgende avsnitt lenger opp i dokumentet: «Betingelser for overnatting og definisjon på pakketilbud».

Avbestilling av overnattingspakker med inngangsbilletter:
Ved avbestilling av overnattingspakker med overnatting og inngangsbilletter mer enn 30 dager før ankomst, refunderes hele beløpet for pakken, med unntak av et avbestillingsgebyr på NOK 500 pr. overnattingspakke.

Ved avbestilling mellom 30 dager og 15 dager før ankomst, tilbakebetales 50 % av innbetalt beløp. Avbestilles overnattingspakken mindre enn 15 dager før ankomstdagen vil det ikke være noen tilbakebetaling.

Disse avbestillingsreglene gjelder for alle overnattingspakker tilknyttet Dyreparken Overnatting; Abra Havn, Dyreparken Hotell, Kardemomme by, Dyreparken Safaricamp og Roligheden Camping.

Avbestilling av overnattingspakker med inngangsbilletter og forestillingsbilletter

Ved avbestilling av overnattingspakker med overnatting, inngangsbilletter og forestillingsbilletter mer enn 30 dager før ankomst, refunderes hele beløpet for pakken, med unntak av et avbestillingsgebyr på NOK 750 pr. overnattingspakke.

Ved avbestilling mellom 30 dager og 15 dager før ankomst, tilbakebetales 50 % av innbetalt beløp. Avbestilles overnattingspakken mindre enn 15 dager før ankomstdagen vil det ikke være noen tilbakebetaling.

Disse avbestillingsreglene gjelder for alle overnattingspakker tilknyttet Dyreparken Overnatting; Abra Havn, Dyreparken Hotell, Kardemomme by, Dyreparken Safaricamp og Roligheden Camping.

 

Man kan endre dato for oppholdet mot et endringsgebyr på 250 kr. Dette gjøres ved å bestille nytt opphold til ønsket dato, for så at Dyreparken kansellerer den første bestillingen. Siste frist for å endre dato for opphold er 3 dager før ankomstdato på original bestilling.

Kristiansand Dyrepark AS/Dyreparken Overnatting AS kan ikke stå til ansvar for utilfredsstillende værforhold, stengte fasiliteter eller andre forhold som ligger utenfor vår kontroll.

Forestillingene kan bli avlyst ved kraftig lyn og torden, samt andre uforutsette hendelser som ligger utenfor vår kontroll. Dersom arrangør avlyser forestillingen, vil billetter bli refundert etter nærmere info.

Vi reserverer oss for skrivefeil og eventuelle prisforandringer.
Bilder brukt på våre produkter og tjenester er illustrative og kan avvike fra det faktiske produktet.

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Dyreparkens side, i annonser o.l. og/eller i nettbookingen som er av betydelig differanse av normal utsalgspris, kan Dyreparken ensidig endre, slette eller avvise bestillinger. Dersom et produkt viser seg å være faktisk utsolgt, men likevel tilgjengelig (overbooking) på www.dyreparken.no, kan Dyreparken slette eller avvise bestillingen. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

Kristiansand Dyrepark AS/Dyreparken Overnatting AS kan avlyse eller avbryte et opphold på grunn av force majeure, som forstås med krig, opptøyer, streik, lockout, olje- og bensinrasjoneringer, grenselukkinger, epidemier, natur- og forurensingskatastrofer eller lignende hendelser.

Ved force majeure er Dyreparken forpliktet til snarest å underrette leieren. Leieren vil i disse tilfeller ikke ha krav på noen godtgjørelse eller tilbakebetaling av innbetalt beløp.

Du finner informasjon om vår personvernpolicy på www.dyreparken.no/personvern

Du finner informasjon cookies her.

Hva er endret siste 12 måneder?
– Fjernet forestillingsnavn på midlertidige vilkår for kjøp av billetter til kveldsforestillingen med Kaptein Sabeltann (16. mars 2021)
– Presisert at ikke-forhåndsbetalt overnatting kan avbestilles uten gebyr (4. mars 2021)
– Avsnitt om vilkår for reservasjonsbestilling gjennom vårt Servicesenter lagt til (12. februar 2021)
– Lagt til vilkår for overnatting ved Dyreparken Bobilcamp ( 7. januar 2021)
– Presisert vilkår ved bruk av gratisbilletter (7. januar 2021)
– Lagt til definisjon på pakketilbud kjøpt på dyreparken.no (7. januar 2021)
– Lagt til rutine og informasjonsplikt ved overdragelse av billetter/opphold mellom to private parter (7. januar 2021)
– Mindre presiseringer og tydeliggjøringer av vilkår og betingelser flere steder i dokumentet (7. januar)
– Lagt inn midlertidige avbestillingsvilkår for kveldsforestillingen «Kaptein Sabeltann og Havets Hemmelighet» sommeren 2021 (17. november 2020)
– Endret på avbestillingsregler for årskort (2. november 2020)
– Lagt til informasjon om at barn mellom 0-2 år overnatter gratis i senger som er tilgjengelig i den leide enheten (11. august 2020)
– Presisering av at man selv er ansvarlig for å sjekke sin egen bestillingsbekreftelse og avbestille innen 24 timer dersom noe er feil. (27. juli 2020)
– Presisering av at man ikke kan endre dato på kjøpte billetter på Min side, etter midnatt på bruksdato. (27. juli 2020)
– Presisering at det ikke er mulig å avbestille på Min side samme dato som produktet gjelder for. (27. juli 2020)
– Oppdatert med nye avbestillingsvilkår for pakker som inneholder overnatting og billetter (29. april 2020)