Åpent hele året!

365 dager med opplevelser.

Se åpningstider og priser

Handlekurv

Betingelser og vilkår

ENGLISH: Terms and conditions

Dokumentet er sist oppdatert 15. april 2024. For endringslogg se nederst på denne siden.

 

Dyreparkens vilkår

1.1 Følgende vilkår gjelder ved bestilling på www.dyreparken.no:

  • Kristiansand Dyrepark AS er teknisk ansvarlig for bestillinger foretatt på dyreparken.no.
  • Du må være 18 år for å handle på dyreparken.no.
  • Du er selv ansvarlig for å oppgi korrekt informasjon, herunder korrekt stavet navn, adresse, e-postadresse eller telefonnummer. I motsatt tilfelle, kan du bli krevet for kostnader som måtte oppstå som følge av feil.
  • Dyreparken tar ikke ansvar for bestillinger som på grunn av tekniske problemer ikke er kommet Dyreparken ihende.
  • For øvrig gjelder norske lover og regler.

 

2.1 Betaling med bankkort, Vipps og gavekort
Du kan betale med bankkort (debetkort eller kredittkort) gjennom Nets som er en sikker betalingsformidler, og vi godtar kortbetaling med Visa, MasterCard og Diners. Når bestillingen er bekreftet er også kredittkortbetaling godkjent og kortet vil bli belastet hele beløpet. Du kan også velge å betale med Vipps eller digitalt gavekort utstedt fra Dyreparken. Har du gavekort fra Dyreparken kan du velge å delbetale med en annen betalingsløsning hvis gavekortet ikke dekker hele beløpet som skal betales. Du må også ha mottatt en bestillingsbekreftelse på e-post for at bestillingen skal være gyldig.

2.2 Betaling med faktura
Ønsker du å betale med faktura, tilbyr vi Riverty Faktura og Riverty Delbetaling i samarbeid med Riverty GmbH. Les mer her.

Fakturaen vil bli tilsendt i en egen e-post fra kundeservice-no@myafterpay.com og du har 14 dagers betalingsfrist. Det er Riverty som har ansvar for å følge opp betaling av faktura. Vær oppmerksom på at du mottar faktura på e-post, det er derfor svært viktig at e-postadressen du registrerer er riktig. Det er ikke mulig å betale faktura med Dyreparken-gavekort, men faktura kan enten betales med bankkort eller via nettbank.

Med Delbetaling kan du dele opp beløpet i et bestemt antall måneder. Du vil dermed kunne betale et fast beløp per måned frem til hele beløpet er nedbetalt. Du kan når som helst betale hele din restsaldo uten at det påløper ytterligere kostnader.

Med Riverty Konto har du mulighet til å dele opp betalingen. Les mer om dette her.

Du kan også finne din faktura og dele opp betalingen ved å logge inn på my.riverty.com/no-no.

For å betale med Riverty må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet.

Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse (inkassovarsel), og lovbestemte gebyrer vil påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe.

NB! Betaling med faktura følger samme avbestillingsregler som ved betaling med bankkort, Vipps og gavekort. Bestillingen regnes som betalt selv om faktura ikke er gjort opp, og en ubetalt faktura følger våre vanlige avbestillingsregler.

2.3 Reservasjonsbekreftelse
Ved bestilling gjennom vårt Servicesenter kan man få tilsendt en reservasjonsbekreftelse med en gitt betalingsfrist (kun tilgjengelig ved henvendelse til oss). Betalingsfristen vil stå tydelig i reservasjonsbekreftelsen du får tilsendt på mail, og på Min side på dyreparken.no. Dersom reservasjonen ikke betales innen fristen vil den automatisk bli kansellert, og alle de reserverte produktene vil bli tilgjengelig for salg igjen på dyreparken.no. Det er derfor svært viktig at du overholder betalingsfristen for din reservasjon. Når betalingen er gjennomført vil du få tilsendt en bookingbekreftelse, og du kan laste ned billetter fra Min side og finne bestillingen i Dyreparkens app, og bestille tilleggsprodukter.

Du kan velge mellom følgende betalingsmetoder på våre nettsider for betaling av en slik reservasjon: Bankkort, Vipps, faktura fra Riverty, samt Dyreparken-gavekort. Merk at hvis du velger faktura som betalingsmetode er det ikke nødvendig å betale faktura innen betalingsfristen som står i reservasjonsbekreftelsen fra Dyreparken, du forholder deg til forfallsdato på faktura, som automatisk blir satt 14 dager frem i tid. Faktura blir sendt i en egen e-post fra Riverty.

Dersom en ubetalt reservasjon kanselleres står ikke Dyreparken ansvarlig for å levere tilsvarende bestilling med likt innhold og pris som opprinnelig bestilt. Våre priser er dynamiske, og produkter kan bli utsolgt. En reservasjonsbekreftelse er ikke en gyldig bestillingsbekreftelse, denne sendes først ut når betaling av reservasjonen er gjennomført.

3.1 Bestillingsbekreftelse for inngangsbilletter, årskort/sesongkort og forestillingsbilletter
Du vil motta én eller to e-poster fra oss like etter at kjøpet er gjennomført. Dersom du har bestilt inngangs- eller forestillingsbilletter til bruk samme dag eller dagen etter mottar du en bestillingsbekreftelse og en e-post som inneholder mobilbilletter. Hvis du har kjøpt årskort/sesongkort, inngangsbilletter og/eller forestillingsbilletter som skal brukes lenger frem i tid mottar du kun en e-post med bestillingsbekreftelse.

For å laste ned billetter (mobilbilletter eller PDF-billetter) kan dette gjøres på Min side på dyreparken.no. Det står beskrevet i bestillingsbekreftelsen hvordan man gjør dette. Digitale billetter får du også tilgang til ved å logge inn med din bruker i Dyreparkens app.

3.2 Bestillingsbekreftelse for overnatting
Bestillingsbekreftelse sendes på e-post umiddelbart etter at bookingen er gjennomført. Ved mottakelse av bekreftelsen, er det leierens ansvar å sikre seg at datoer og bestilte produkter er korrekt.

3.3 Bestillingsbekreftelse for digitalt gavekort 
Bestillingsbekreftelse med digitalt gavekort i PDF-format sendes på e-post umiddelbart etter at kjøpet er gjennomført. Gavekortet har 1 års gyldighet fra kjøpsdato. Gavekortet inneholder en unik kode som benyttes ved kjøp av produkter på dyreparken.no.

3.4 Ikke mottatt e-postbekreftelse?
Dersom du ikke mottar e-postbekreftelse umiddelbart etter bestilling, sjekk om denne kan ha lagt seg i innboksen for useriøs post/spamfilter. Hvis du ikke har mottatt bekreftelse kan det ofte indikere at bestillingen av en eller annen grunn ikke har blitt godkjent. Logger du inn på Min side vil du se status på din bestilling der.

4.1 Billetter til Dyreparken og/eller Badelandet
Inngangsbilletter til Dyreparken og/eller Badeland er gyldige på datoene du har valgt i din bestilling. Flerdagersbilletter gjelder alltid påfølgende dager. Billettene kan oppgraderes/endres til andre datoer i inneværende år på Min side eller ved inngangspartiet mot et endringsgebyr. Ved endring fremover i tid på flerdagsbilletter, endrer vi alltid første besøksdag, og de resterende dagene vil være påfølgende dager ut fra datoen billetten blir endret til. Oppgradering av dagsbilletter til en ekstra dag gjelder alltid påfølgende dag.

Inngangsbilletten er personlig, og én inngangsbillett kan ikke benyttes av flere personer. Selv om du alltid kan skrive ut en ny billett, kan du bli nektet adgang til Parken hvis noen andre er kommet inn på ditt billettnummer før deg. Billetten virker altså det antall ganger som er definert for billetten – og et hvert forsøk på misbruk/forfalskning av billetter betraktes som dokumentfalsk og vil bli anmeldt til politiet.

Du kan endre en Begge parker-billett til en Dyreparken-billett (nedgradering av billett) hvis det er mer enn 30 dager igjen til bruksdato. Dette gjelder ikke ved kjøp av pakketilbud, da innholdet i pakkene defineres av oss. Endring må skje ved henvendelse til vårt servicesenter, og Badelandet utgjør 150 kr per billett. Kjøper du en billett hvor bruksdato er mindre enn 30 dager frem i tid må endring skje innen 24 timer fra kjøpstidspunkt. En slik endring gjøres ved å avbestille billetten, for så å bestille på nytt.

Skal man endre dato på kjøpte billetter på Min side må dette gjøres innen midnatt før bruksdato. D.v.s. at dersom du har en billett som er gyldig f.eks. 14. juli må den være endret på Min side senest kl. 23.59 den 13. juli.

Dersom du har fått en billett som er merket «Invitert» eller «Samarbeidspartner» gjør vi oppmerksom på at billetten ikke kan selges videre da dette er en gratisbillett, jf. Svartebørsloven § 1. Misbruk kan føre til at billetten blir annullert. En slik type billett kan kun benyttes innenfor det året som er ført på billetten, og en ubrukt billett kan ikke overføres til neste år. Noen av disse billettene kan oppgraderes til påfølgende dag, ta kontakt med oss og henvis til ditt billettnummer for å få svar på om din billett kan oppgraderes. Billettene vil være merket med et prisnivå mellom 1-7, og dette indikerer når billetten kan benyttes. Her finner du oversikt over når billetten er gyldig.

4.2 Årskort og sesongkort
Årskort for Dyreparken kan benyttes ubegrenset fra 1. januar til 31. desember i året du har betalt for.
Årskortet «Begge parker» kan benyttes i perioden som er nevnt over for Dyreparken, samt i Badelandets åpningsperiode (påskeferien, samt midten av mai til starten av september 2023).
Sesongkort i Dyreparken eller Badelandet kan benyttes i en gitt periode hver sommer/høst. Periode bestemmes før sesongkortene legges ut for salg.

Årskort er personavhengig og kan kun benyttes av den personen som eier årskortet. Ved misbruk vil årskortet bli sperret for bruk inneværende sesong og ved grove tilfeller politianmeldt. Hvert årskort skal ha bilde av årskorthinnehaver. Årskort kan ikke selges videre til noen andre. Blir sesongkortet inndratt som følge av misbruk blir ikke verdi på årskortet tilbakebetalt.

Hver enkelt årskortholder skal ha sitt eget personlige årskort, og dette gjelder også for barn under 3 år. Ved kjøp av årskort før dagen barnet fyller 3 år får barnet gratis årskort ut året årskortet gjelder for. Merk at man må ha et gyldig årskort som er betalt for i familien (person over 3 år) for å kunne bestille årskort til barn på 0-2 år.

Årskortfordeler gjelder for den enkelte årskortholder, med mindre noe annet er presisert. Det er ulike fordeler for årskort til Begge parker, Dyreparken og sesongkort i Dyreparken/Badelandet. Det ettergis ikke rabatt på et allerede kjøpt produkt hvis produktet på et senere tidspunkt rabatteres som en del av fordelsprogrammet til årskortholdere.

4.3 Glemt og mistet årskort
Dersom du har glemt årskortet ditt kan du ta kontakt med Gjesteservice eller billettlukene når du ankommer Dyreparken/Badelandet og betale 30 kr per glemte årskort for å få skrevet ut en dagsbillett. Dette ved fremvisning av legitimasjon. Dersom du har mistet årskortet ditt kan du ta kontakt med Gjesteservice eller billettlukene når du ankommer Dyreparken/Badelandet og betale 50 kr per mistede års-/sesongkort. Dette ved fremvisning av legitimasjon.

4.4 Forestillingsbilletter
Billetter til kveldsforestillingene Kaptein Sabeltann og Sirkus Jesper kan kun brukes på den dato de er kjøpt til. Billettene kan endres/byttes til en annen dato på Min side mot gebyr frem til 3 dager før, såfremt det er ledig kapasitet. Det kjøpes plassbestemte billetter til begge forestillingene.

5.1 Tilleggsprodukter
Kjøp av tilleggsprodukter kan kun brukes på den dato de er kjøpt til. De kan som hovedregel endres/byttes til en annen dato på Min side frem til 1 dag før, men dette kan avhenge av hovedproduktet. Sjekk Min side for om produktet kan endres eller ikke.

5.2 Digitalt gavekort 
Digitalt gavekort kan kjøpes på dyreparken.no og lades med valgfri sum. Gavekortet har 1 års gyldighet fra kjøpsdato. Gavekortet kan brukes ved alle kjøp som gjennomføres på dyreparken.no, men det er ikke mulig å betale med dette gavekortet i Dyreparkens fysiske utsalgssteder, eller i vår nettbutikk. Du kan selv velge hvilket beløp du ønsker å trekke fra gavekortet, og en eventuell restsum ved kjøp kan betales med en av våre andre betalingsmåter (delbetaling). Du kan finne igjen ditt gavekort på Min side på dyreparken.no, ved å laste ned bekreftelsen på nytt.

 

6.1 Betingelser for overnatting

Dyreparken Overnatting har syv ulike overnattingstilbud, og det kan være ulike fasiliteter inkludert ved de forskjellige stedene. Se hva hvert overnattingssted inkluderer her.

6.2 Endring av overnattingsopphold
Man kan endre dato for overnattingsoppholdet mot et endringsgebyr på 250 kr. Dette gjøres ved å bestille nytt opphold til ønsket dato, for så at Dyreparken kansellerer den første bestillingen. Vær oppmerksom på at du ikke selv skal avbestille noe via Min side ved en slik endring. Siste frist for å endre dato for opphold er 3 dager før ankomstdato på original bestilling.

6.3 Krav om gyldig inngangsbillett under oppholdet
Overnatting i Kardemomme by forutsetter gyldig årskort/inngangsbillett for alle boende under oppholdet, og billettene må gjelde fra ankomst- til avreisedag. Dette fordi Kardemomme by befinner seg innenfor portene til Dyreparken. Øvrige overnattingssteder har ikke krav om inngangsbilletter ifm oppholdet.

6.4 Rabatter
Rabatter kan ikke kombineres. Rabatter ettergis ikke på et allerede bestilt opphold.

6.5 Røykepolitikk
Alle leiligheter og innendørs fasiliteter på våre overnattingssteder er røykfrie. Overholdes ikke dette, sendes det regning på NOK 500 for ekstra rengjøring.
I Kardemomme by – verdens første røykfrie by – er det selvsagt ikke lov til å røyke utendørs heller. Hele området innenfor bymurene er røykfritt.
På Dyreparken Safarihotell er det kun lov å røyke på oppmerkede områder utendørs, dvs. utenfor baren i 0. etasje og på oppmerket sted utenfor hovedinngangen til hotellet. Det er ikke tillatt å røyke på noen av balkongene. Det er ikke tillatt å røyke i utleieenhetene på Roligheden Camping. Røyking på campingområdet er ellers tillatt, men ta hensyn til øvrige gjester.

6.6 Kjæledyr
Dyreparken Safarihotell har egne rom hvor kjæledyr er tillatt mot et tillegg på kr 200 per døgn for inntil 3 kjæledyr. Dette kan bestilles samtidig som du bestiller overnatting, per telefon eller via Min side på dyreparken.no i etterkant av gjennomført bestilling. I Abra Havn,  Kardemomme by, Juliusskogen og på Dyreparken Safaricamp er det ikke tillatt verken ute eller innendørs. Det er ikke tillatt å ha med kjæledyr i utleieenhetene på Roligheden Camping. Kjæledyr på campingområdet er ellers tillatt.

6.7 Tildeling av leilighet
Ved bestilling av flere enheter vil vi forsøke, så vidt mulig, å plassere disse i nærheten av hverandre.

Abra Havn: Du kan velge leilighet eller beliggenhet innenfor den bestilte kategori ved å kontakte oss på telefon 970 59 700. Gebyr på kr 295 per reserverte leilighet betales ved bestilling. Siste frist for reservering av spesifikk leilighet/plassering er to uker før ankomstdato. Har du bestilt en uspesifisert leilighet (f.eks. treroms sjørøverkåk med fem sengeplasser, som vi har mange av), vil du få vite ved innsjekk hvor leiligheten ligger.

6.8 Depositum
Vi kan kreve et depositum ved skole-, sports-, gruppereiser og lignende, på NOK 2.000 pr. leilighet. Depositumet oppkreves sammen med betalingen for oppholdet. Dette beløp tilbakebetales senest 2 uker etter avreise hvis det ikke forekommer mangler eller skader. Bemerk at det er spesielle betingelser for skole-, sports- og gruppereiser som lederen skal underskrive og avlevere ved ankomst.

6.9 Leierens ansvar
Leieren er forpliktet til å respektere de ordensregler som gjelder for den leide enheten. Leieren hefter fullt ut for enhetens inventar. Mangler og skader påført av leieren avregnes av denne ved avreise. Den person som har inngått leieavtalen, hefter også for skader forvoldt i leieperioden av de øvrige beboere i leiligheten. Leiligheten må maksimalt bebos av det antall personer som er angitt i bestillingen. Det skal være en person over 18 år tilstede under hele oppholdet.

6.10 Minimumsalder for ansvarlig leier
Minimumsalder for ansvarlig leier er 18 år. Mindreårige vil ikke kunne overnatte ved et av Dyreparkens overnattingssteder uten å være i følge med en person over 18 år.

7.1 Videresalg av billetter mellom to private parter
Inngangsbilletter, forestillingsbilletter og tilleggsprodukter kan selges videre av opprinnelig kjøper, og selger står selv ansvarlig for å videreformidle korrekt informasjon om billettenes innhold og vilkår til ny eier/kjøper. Oppgjør gjøres mellom selger og kjøper, Kristiansand Dyrepark AS eller Dyreparken Overnatting AS er ikke part i denne handelen. Ved kjøp og salg av inngangsbilletter og forestillingsbilletter er det ikke nødvendig å informere Dyreparken om overdragelsen. Ved kjøp av tilleggsprodukter som er definert på gjestens navn, slik som f.eks. Dyrepasser for en dag, må Dyreparken informeres om dette. Det er ikke tillatt å selge årskort/sesongkort eller gratisbilletter som er merket med «Invitert» eller «Samarbeidspartner», jf. Svartebørsloven § 1. Det er heller ikke tillatt å selge «dag 2-billetter» (flerdagsbilletter hvor ikke alle dagene er brukt).

7.2 Videresalg av overnattingsopphold og pakker mellom to private parter
Et opphold kan selges videre av opprinnelig kjøper, og selger står selv ansvarlig for å videreformidle korrekt informasjon om oppholdets innhold og vilkår til ny eier/kjøper. Oppgjør gjøres mellom selger og kjøper, Kristiansand Dyrepark AS eller Dyreparken Overnatting AS er ikke part i denne handelen.  Selger må innen rimelig tid før oppholdet starter informere Dyreparken om at oppholdet er solgt, og videreformidle kontaktinformasjon på ny eier. Dyreparken tar ikke gebyr for navneendring/eierskifte på opphold. Dyreparken må informeres om følgende ved en slik overdragelse: Navn, e-postadresse og telefonnummer til ny eier, samt navn og alderskategori (0-2 år, 3-13 år, 14 + år) på øvrige overnattende gjester. Eventuelle pristillegg for å endre fra barne- til voksenbillett kan bli belastet ny eier ved ankomst dersom dette ikke er avklart i forkant av oppholdet. Et barn kan benytte seg av voksenbillett, men ikke omvendt.

8.1 Definisjon på pakketilbud/kampanje kjøpt på dyreparken.no
Et pakketilbud kjøpt på dyreparken.no defineres som en ferdig sammensatt pakke hvor innholdet er definert og bestemt av Dyreparken. Det fremkommer tydelig i løpet av bestillingsløpet at man har valgt en pakkeløsning, blant annet ved valg av overnatting og i handlekurven før betaling gjennomføres. Pakken vil ha et bestemt navn (som f.eks. Sjørøverferie, Dyrisk sommerferie, Safariferie etc) og totalprisen for pakken presenteres som én samlet pris. Pakken vil enten inneholde overnatting og inngangsbilletter, eller overnatting, inngangsbilletter og forestillingsbilletter til Kaptein Sabeltann eller Sirkus Jesper. Inngangsbillettene vil gjelde fra ankomst- til avreisedag, og gi inngang til enten Begge parker (Dyreparken og Badelandet) eller Dyreparken. En bestilling som inneholder de samme produktene, men som ikke er bestilt som en ferdig pakkeløsning, vil ikke falle inn under vilkårene som gjelder for et pakketilbud. Ved booking av overnatting gjennom en tredjepart (f.eks. Booking.com) vil man ikke få muligheten til å kjøpe pakketilbud, da våre pakker kun vil være tilgjengelig for kjøp på dyreparken.no.

9.1 Reklamasjoner
Reklamasjoner må fremsettes umiddelbart i resepsjonen som tilhører ditt overnattingssted (for reklamasjoner vedr. overnatting) eller Gjesteservice ved Dyreparkens inngang (ved reklamasjon på øvrige produkter). Vi vil deretter forsøke retting eller omlevering umiddelbart. Dersom vi sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan gjest ikke kreve prisavslag eller heving, jfr. forbrukerkjøpsloven § 29 tredje ledd. I de tilfellene vi ikke klarer å sørge for retting eller omlevering etter at reklamasjon er lagt frem må krav om kompensasjon meddeles Dyreparken skriftlig innen 2 måneder etter avreise, til post@dyreparken.no.

10.1 Angrerett
Angrerettlovens kapittel 6 tar for seg angrerett. I henhold til § 20 første ledd har forbruker rett til å benytte seg av angreretten ved å gi melding til næringsdrivende før angrefristen utløper. Merk at bevisbyrden for at en slik melding er gitt ligger på forbrukeren, jf. fjerde ledd.

Angrerettloven § 22 tar for seg begrensninger i angrerettloven. Angreretten gjelder ikke ved avtaler om bla. levering av innkvarteringstjenester for andre formål enn boligformål og tjenester knyttet til fritidsaktiviteter når det i avtalen er fastsatt en bestemt dato eller et bestemt tidsrom for utførelsen av slike tjenester, jf. § 22 bokstav m.

Tjenester som leveres på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom gjelder alle Dyreparkens produkter. Angrefristen gjelder derfor ikke og man er henvist til avbestillingsreglene som finnes i dette kapittelet.

10.2 Avbestillingsregler for inngangs- og forestillingsbilletter, årskort og tilleggsprodukter
Man kan avbestille kjøpte inngangs- og forestillingsbilletter, gavekort og årskort/sesongkort innen 24 timer fra kjøpstidspunkt dersom de ikke allerede er tatt i bruk. Avbestilling gjøres via Min side på dyreparken.no. Har du behov for hjelp til kostnadsfri avbestilling må vi kontaktes innen 24 timer fra kjøpstidspunkt. Blir vi kontaktet etter at det har gått 24 timer kan det påløpe avbestillingsgebyr, ev. ingen mulighet for avbestilling. 

Du er selv ansvarlig for å sjekke at bestilte produkter har rett bruksdato og riktig antall ihht hva du har hatt til hensikt med å bestille.

Ved kjøp av årskort (for nytt år) innen 10. januar kan årskortet avbestilles kostnadsfritt innen 10. januar såfremt kortet er ubrukt.

Ubrukte inngangsbilletter blir ikke refundert, og billettene må avbestilles innen avbestillingsfristen hvis de skal refunderes.

Unntak: Man kan ikke avbestille på Min side samme dato som produktet (f.eks. inngangsbilletten) gjelder for. Det betyr at dersom man har kjøpt en inngangsbillett dagen før man vil gå i Dyreparken (kjøpsdagen), kan man ikke avbestille på Min side dagen etter (bruksdagen), selv om det er innenfor 24 timer.

Ved kjøp av billetter til kveldsforestillingene er det også mulig å avbestille innen 24 timer fra kjøpstidspunktet på Min side, men senest kl. 18.00 på forestillingsdagen (gjelder dersom du kjøper forestillingsbillett dagen før/samme dag som forestillingen skal være). Ellers er det ingen avbestilling eller refusjon. Eneste unntak er dersom arrangør avlyser forestillingen. Ubrukte historiske forestillingsbilletter refunderes ikke, selv om det er under 24 timer siden billettene ble bestilt.

Opplevelsesprodukter som ikke er spesifikt nevnt fra før av i våre vilkår, som f.eks. parkbilletter, overnatting og kveldsforestillinger, kan avbestilles innen 24 timer fra kjøpstidspunkt. Dette gjelder også Magisk julevarieté (julebord for voksne). 

10.3 Avbestillingsregler for overnatting som ikke er del av et pakketilbud
Hva som defineres som et pakketilbud står forklart i kapittel 8 her i våre kjøpsvilkår.

  • Ved kjøp av forhåndsbetalt overnatting på alle Dyreparkens overnattingssteder er det mulig å avbestille innen 24 timer fra kjøpstidspunktet på Min side.
  • Ved avbestilling av overnatting mer enn 30 dager før ankomst, refunderes hele beløpet for overnattingen, med unntak av et avbestillingsgebyr på NOK 250 per reserverte enhet.
  • Ved avbestilling mellom 30 og 15 dager før ankomst, tilbakebetales 50 % av leiebeløpet.
  • Avbestiller leieren mindre enn 15 dager før ankomstdagen vil det ikke være noen tilbakebetaling.

Ved kjøp av ikke-forhåndsbetalt overnatting på Dyreparken Safarihotell holdes din reservasjon frem til kl. 15.00 på ankomstdagen. Ved sen ankomst må man innen den tid ta kontakt med hotellet på telefon 38 14 64 00 for å sikre sin bestilling ved å oppgi kredittkortopplysninger. En ikke-forhåndsbetalt overnatting kan avbestilles frem til ankomstdagen, uten gebyr. Dette gjelder kun for hotellopphold hvor det er valgt «Betal på hotellet» hvor oppholdet skal betales i resepsjonen ved innsjekk (en ubetalt faktura regnes ikke som et ikke-forhåndsbetalt opphold).

10.4 Avbestillingsregler for overnattingspakker med inngangsbilletter
Hva som defineres som et pakketilbud står forklart i kapittel 8 i våre kjøpsvilkår.

  • Ved kjøp av forhåndsbetalt overnatting på alle Dyreparkens overnattingssteder er det mulig å avbestille innen 24 timer fra kjøpstidspunktet på Min side.
  • Ved avbestilling mer enn 30 dager før ankomst refunderes hele beløpet for pakken, med unntak av et avbestillingsgebyr på NOK 500 per overnattingspakke.
  • Ved avbestilling mellom 30 dager og 15 dager før ankomst tilbakebetales 50 % av innbetalt beløp per pakke.
  • Ved avbestilling mindre enn 15 dager før ankomstdagen vil det ikke være noen tilbakebetaling.

10.5 Avbestillingsregler for overnattingspakker med inngangsbilletter og forestillingsbilletter
Hva som defineres som et pakketilbud står forklart i kapittel 8 her i våre kjøpsvilkår.

  • Ved kjøp av forhåndsbetalt overnatting på alle Dyreparkens overnattingssteder er det mulig å avbestille innen 24 timer fra kjøpstidspunktet på Min side.
  • Ved avbestilling mer enn 30 dager før ankomst refunderes hele beløpet for pakken, med unntak av et avbestillingsgebyr på NOK 750 per overnattingspakke.
  • Ved avbestilling mellom 30 dager og 15 dager før ankomst tilbakebetales 50 % av innbetalt beløp per pakke.
  • Ved avbestilling mindre enn 15 dager før ankomstdagen vil det ikke være noen tilbakebetaling.

Disse avbestillingsreglene gjelder for alle overnattingssteder tilknyttet Dyreparken Overnatting; Abra Havn, Dyreparken Safarihotell, Juliusskogen, Kardemomme by, Dyreparken Safaricamp og Roligheden Camping.

For din egen og andres sikkerhet har vi følgende regler i Dyreparken og Badelandet.

11.1 Følgende ordensregler gjelder i Dyreparken:

  • Hunder og andre kjæledyr: Hunder og andre kjæledyr har ikke adgang til Dyreparken. Les mer om dette her.
  • Sykler: Sykler, sparkesykler, rulleskøyter, ståhjuling og rullebrett er ikke tillatt. Trehjulssykler med stang er heller ikke tillatt, og bakgrunnen for dette forbudet er at mange har pedaler som barna kan trø på, og at stangen kun benyttes når barna er slitne og må dyttes. Forbudet gjelder derfor for å unngå påkjørsler i bakker o.l. Forbudet gjelder uavhengig om sykkelen har pedaler eller ikke, da vi har opplevd at pedaler blir skrudd på etter innpassering.
  • Grilling: På grunn av brannfare er grilling ikke tillatt.
  • Akebrett: Det er tillatt å ha med egne akebrett i Dyreparken, men de skal kun brukes til å trekke etter seg, med barn på. Det er ikke tillatt å ake i bakkene av sikkerhetsmessige hensyn. Vi ønsker at våre gjester skal ha et trygt besøk og ber alle foreldre om å passe godt på barna sine.
  • Røyking: Det er forbudt å røyke i Dyreparken, unntatt i egne røykesoner. Dette forbudet gjelder også for e-sigaretter.
  • Våre gjesters sikkerhet: Sikkerhet for våre gjester i våre attraksjoner har alltid første prioritet hos våre medarbeidere. Gjeldende sikkerhetsregler som er beskrevet ved hver attraksjon skal følges.
  • Misbruk av årskort: Årskort er personlig og kan ikke benyttes av andre. Misbruk fører til at kortet blir inndratt for inneværende år
  • Tyveri av mat / tyveri fra butikker (herunder å spise på buffé uten å betale), tyveri fra andre gjester eller tyveri av Dyreparkens eiendom fører umiddelbart til bortvisning. Politianmeldelse vurderes i hvert enkelt tilfelle.
  • Bruk av alkohol eller rusmidler er ikke tillatt. Synlig påvirkede personer får ikke oppholde seg i Dyreparken.
  • Plaging av dyr har vi en nulltoleranse på og kan føre til utvisning. Advarsel gis på bakgrunn av alvorlighetsgrad.
  • Truende og/eller ufin oppførsel ovenfor andre gjester eller ansatte er ikke tillatt. Slik oppførsel fører til umiddelbar utvisning. Politianmeldelse vurderes i hvert enkelt tilfelle.
  • Brudd på regler i aktiviteter som medfører fare for liv og helse, eller medfører evakuering/driftsstans vil føre til umiddelbar utvisning.

11.2 Følgende ordensregler gjelder i Badelandet:

  • Store badeleker, madrasser o.l.: Du kan ta med små badeleker, men ikke store oppblåsbare madrasser, oppblåsbare dyr eller lignende. Dette kan være til sjenanse for andre gjester og hindrer badevaktene i å ha oversikt over bassenget.
  • Snorkel/svømmeføtter: Vi tillater ikke bruk av snorkel eller svømmeføtter i anlegget. Barn kan lett få vann i snorkelen når det er mange gjester, og svømmeføtter kan fort treffe andre. Dykkermaske uten snorkel kan brukes.
  • Egne parasoller: Det er ikke lov å medbringe egen parasoll, da det er fare for at disse skal fly av gårde ved plutselige vindkast.
  • Barnevogner: Det er ikke tillatt med barnevogner i Badelandets inneområde. Disse parkeres på anvist plass. Unntak er dypvogner med baby i, og barn som sover i vognen. Bagger og utstyr skal oppbevares i garderobeskap og ikke settes i inneområdet.
  • Sparkesykler etc.: Sparkesykler, sykler, sykkel med stang, rullebrett og rulleskøyter er ikke tillatt.
  • Bagger: Bagger og annet utstyr skal ikke tas med inn i inneområdet, men oppbevares i garderobeskap.
  • Kjæledyr: Kjæledyr har ikke adgang til Badelandet.
  • Grilling: Av hensyn til brannfare er grilling ikke tillatt.
  • Røyking: Røyking er ikke tillatt verken inne eller ute i Badelandet. En egen røykesone finnes bak Stranda ved starten av Badelandet. Dette forbudet gjelder også for e-sigaretter.
  • Tyveri av mat / tyveri fra butikker, tyveri fra andre gjester eller tyveri av Badelandet eiendom fører umiddelbart til bortvisning. Politianmeldelse vurderes i hvert enkelt tilfelle.
  • Bruk av alkohol eller rusmidler er ikke tillatt. Synlig påvirkede personer får ikke oppholde seg i Badelandet.
  • Truende og/eller ufin oppførsel ovenfor andre gjester eller ansatte er ikke tillatt. Slik oppførsel fører til umiddelbar utvisning. Politianmeldelse vurderes i hvert enkelt tilfelle.
  • Brudd på regler i aktiviteter som medfører fare for liv og helse, eller medfører evakuering/driftsstans vil føre til umiddelbar utvisning.

11.3 Konsekvens ved brudd på ordensregler
Ved brudd på ordensreglene under, eller ved generelt dårlig oppførsel, vil man bli bortvist fra Dyreparken/Badelandet uten forvarsel. Dette gjelder også dersom man ikke etterfølger ansattes anvisning. Beløp for dagsbillett vil ikke bli refundert, og ved gjentatt dårlig oppførsel kan årskort/sesongkort bli inndratt uten at beløpet refunderes. Større overtredelser vil føre til politianmeldelse.

12.1 Værforbehold og stengte fasiliteter
Kristiansand Dyrepark AS/Dyreparken Overnatting AS kan ikke stå til ansvar for utilfredsstillende værforhold, stengte fasiliteter eller andre forhold som ligger utenfor vår kontroll.

12.2 Avlysning av forestilling
Forestillingene kan bli avlyst ved kraftig lyn og torden, samt andre uforutsette hendelser som ligger utenfor vår kontroll. Dersom arrangør avlyser forestillingen, vil billetter bli refundert etter nærmere info.

12.3 Skrivefeil og prisforandringer
Vi reserverer oss for skrivefeil og eventuelle prisforandringer.

12.4 Bilder
Bilder brukt på våre produkter og tjenester er illustrative og kan avvike fra det faktiske produktet.

12.5 Skrive- og trykkfeil av vesentlig størrelse
Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Dyreparkens side, i annonser o.l. og/eller i nettbookingen som er av betydelig differanse av normal utsalgspris, kan Dyreparken ensidig endre, slette eller avvise bestillinger.

12.6 Utsolgte produkter/overbooking
Dersom et produkt viser seg å være faktisk utsolgt, men likevel tilgjengelig (overbooking) på www.dyreparken.no, kan Dyreparken slette eller avvise bestillingen. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

13.1 Force majeure
Kristiansand Dyrepark AS/Dyreparken Overnatting AS kan avlyse eller avbryte et opphold på grunn av force majeure, som forstås med krig, opptøyer, streik, lockout, olje- og bensinrasjoneringer, grenselukkinger, epidemier, natur- og forurensingskatastrofer eller lignende hendelser.

Ved force majeure er Dyreparken forpliktet til snarest å underrette leieren. Leieren vil i disse tilfeller ikke ha krav på noen godtgjørelse eller tilbakebetaling av innbetalt beløp.

14.1 Personvern
Du finner informasjon om vår personvernpolicy på www.dyreparken.no/personvern

15.1 Cookies
Du finner informasjon cookies her.

Endringer listes opp fra nyest til eldst. 

  • Spesifisert at rabatt ikke ettergis på kjøpte produkter ifm årskortfordeler (15. april 2024)
  • Dyreparken Hotell har endret navn til Dyreparken Safarihotell (21. november 2023)
  • Fjernet informasjon om at Juliusskogen krever gyldig parkbillett ved overnatting (21. november 2023)
  • Lagt til avbestillingsvilkår for Magisk julevarieté (20. oktober 2023)
  • Presisert avbestillingsregler rundt et ikke-forhåndsbetalt opphold, samt avbestillingsvilkår for ubetalt faktura. (18. august 2023)
  • Spesifisert at reklamasjoner må fremsettes under oppholdet, og frist for å fremsette skriftlig reklamasjon endret fra 7 dager til 2 måneder etter utsjekk. (12. juni 2023)