Under finner du følgende punkter:

  • Vilkår for bestilling på dyreparken.no.
  • Bestillingsbekreftelser
  • Gyldighet
  • Betingelser for overnatting
  • Reklamasjoner
  • Angrerett/avbestilling
  • Forbehold
  • Force majeure
  • Personvern
  • Informasjon om cookies

Dokumentet er sist oppdatert 6. september 2018.

Hva er endret siste 12 måneder?
- Pristillegg for å ha med kjæledyr på Dyreparken Hotell (5. september 2017)
- Presisering av konsekvens ved misbruk av årskort (8. september 2017)
- Lagt inn info for når frokost ikke er inkludert på Dyreparken Hotell (14. november 2017)
- Lagt inn info om faktura/delbetaling som er nye betalingsmåter (30. januar 2018)
- Presisering av at avbestillingsreglene også gjelder ved bruk av faktura (19. mars 2018)
- Presisering av at endring av dato på billetter kun kan skje i inneværende år (12. april 2018) 
- Presisering av hvilke endringsvilkår som gjelder dersom billett skal nedgraderes fra Begge parker til Dyreparken (29. juni 2018). 
- Lagt til info om at gratisbilletter ikke kan selges videre (3. juli 2018)
- Lagt til info om hvilke avbestillingsregler som gjelder for ubrukte historiske forestillingsbilletter (6. juli 2018)  
- Presisering av kjøpsvilkår for årskort til barn under 3 år (6. september 2018) 

Vilkår for bestilling på dyreparken.no

Kristiansand Dyrepark AS er teknisk ansvarlig for bestillinger foretatt på dyreparken.no.

  • Du må være 18 år for å handle på Dyreparken.no.
  • Du er selv ansvarlig for å oppgi korrekt informasjon, herunder korrekt stavet navn, adresse, e-postadresse eller telefonnummer. I motsatt tilfelle, kan du bli krevet for kostnader som måtte oppstå som følge av feil.
  • Dyreparken tar ikke ansvar for bestillinger som på grunn av tekniske problemer ikke er kommet Dyreparken ihende.
  • For øvrig gjelder norske lover og regler.

Betaling med kredittkort
Når bestillingen er bekreftet er også kredittkortbetaling godkjent og kortet vil bli belastet hele beløpet. De kredittkort som aksepteres er Visa, Mastercard og Diners.

Betaling med faktura
Ønsker du å betale med faktura, tilbyr vi Afterpay Faktura og Afterpay Delbetaling i samarbeid med Arvato Finance AS. Les mer her

Fakturaen vil bli tilsendt på epost og du har 14 dagers betalingsfrist. Det er Arvato Finance AS som har ansvar for å følge opp betaling av faktura. Vær oppmerksom på at du mottar faktura på e-post, det er derfor svært viktig at e-post adressen er riktig.

Med Delbetaling kan du dele opp beløpet i et bestemt antall måneder. Du vil dermed kunne betale et fast beløp per måned frem til hele beløpet er nedbetalt. Du kan når som helst betale hele din restsaldo uten at det påløper ytterligere kostnader.

Med Afterpay Konto har du mulighet til å dele opp betalingen. Les mer her

Du kan også finne din faktura og dele opp betalingen ved å logge inn på www.myafterpay.no.

For å betale med Afterpay må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet.

Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer vil påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe.

NB! Betaling med faktura følger samme avbestillingsregler som øvrige betalingsmidler.

Bestillingsbekreftelser

Dette blir sendt til oppgitt epostadresse

Bestillingsbekreftelse billetter
Du mottar to e-poster fra oss.
Den ene e-posten inneholder informasjon om hva som er bestilt. Har du bestilt billetter, ligger disse som PDF-vedlegg til mailen. Har du bestilt overnatting får du ikke noe eget vedlegg på dette.

Den andre eposten inneholder mobilbilletter med bekrivelse av hvordan disse kan tas i bruk.

Bestillingsbekreftelse årskort/sesongkort
Du mottar flere e-poster fra oss med bestillingsbekreftelse og ulike praktiske opplysninger i forhold til kjøp av årskort/sesongkort. Ta vare på bestillingsbekreftelsen, da denne gjelder som kvittering.

Du vil også motta brukernavn og passord for registrering av Min Side hvor du kan enkelt finne dine kjøp, oppgraderinger, fornyelser osv.

Bestillingsbekreftelse overnatting
Straks etter mottakelse av bestillingen oversendes en epostbekreftelse på oppholdet.
Merk: Minimumsalder for ansvarlig leier er 18 år.
Ved mottakelse av bekreftelsen, er det leierens ansvar å sikre seg at periode og leilighetskategori er korrekt.

Ikke mottatt epostbekreftelse?
Dersom du ikke mottar epostbekreftelse umiddelbart etter bestilling, sjekk om denne kan ha lagt seg i innboksen for useriøs post/spamfilter.

Gyldighet

Billetter til Dyreparken/Badelandet
Inngangsbilletter til parkene er gyldige på datoene du har valgt i din bestilling. Fleredagersbilletter gjelder alltid påfølgende dager. Billettene kan oppgraderes/endres til andre datoer i inneværende år på Min side eller i billettlukene/Gjesteservice i Dyreparken mot et endringsgebyr. Ved endring fremover i tid på flerdagsbilletter, endrer vi alltid første besøksdag, og de resterende dagene vil være påfølgende dager ut fra datoen billetten blir endret til. Oppgradering av dagsbilletter til en ekstra dag, gjelder alltid påfølgende dag. 

Det er viktig at du behandler nettbilletten din som et verdipapir, og sikrer deg mot at den kopieres eller skrives ut flere ganger. Dersom Dyreparken har grunn til å tro at det har foregått misbruk/forfalskning som f.eks kopiering av billetter e.l. vil du kunne bli bedt om å legitimere deg. Vi ber derfor om at du har med betalingskortet ditt eller annen gyldig legitimasjon med foto til Parken.

Selv om du alltid kan skrive ut en ny billett, kan du bli nektet adgang til Parken hvis noen andre er kommet inn på ditt billettnummer før deg. Billetten virker altså det antall ganger som er definert for billetten - og et hvert forsøk på misbruk/forfalskning av billetter betraktes som dokumentfalsk og vil bli anmeldt til politiet.

Dersom du har fått en billett som er merket "Invitert" eller "Samarbeidspartner" gjør vi oppmerksom på at billetten ikke kan selges videre da dette er en gratisbillett. 

Årskort
Årskort for Dyreparken kan benyttes ubegrenset fra 1. januar til 31. desember i året du har betalt for.
Årskort for Badelandet kan benyttes ubegrenset i perioden hvor Badelandet er åpent, innenfor det året du har betalt for.
Årskortet "Begge parker" kan benyttes i de to parkene i periodene som er nevnt over.
Sjekk åpningstidene, da vi har forskjellige åpningstider i ulike deler av året, med forskjellig antall attraksjoner, butikker og spisesteder åpne.

Årskort er personavhengig og kan kun benyttes av den personen som eier årskortet. Ved misbruk vil årskortet bli sperret for bruk inneværende sesong og ved grove tilfeller politianmeldt. Verdi på årskortet blir ikke tilbakebetalt. 

Hver enkelt årskortholder skal ha sitt eget personlige årskort, og dette gjelder også for barn under 3 år. Ved kjøp av årskort før dagen barnet fyller 3 år får barnet gratis årskort ut året. 

Glemt årskort
Dersom du har glemt årskortet ditt kan du ta kontakt med Gjesteservice eller billettlukene når du ankommer Dyreparken/Badelandet og betale 30 kr per glemte årskort. Dette ved fremvisning av legitimasjon.

Mistet årskort
Dersom du har mistet årskortet ditt kan du ta kontakt med Gjesteservice eller billettlukene når du ankommer Dyreparken/Badelandet og betale 50 kr per mistede års-/sesong-/kombikort. Dette ved fremvisning av legitimasjon.

Forestillingsbilletter/opplevelser
Billetter til forestillinger/andre opplevelser kan kun brukes på den dato de er kjøpt til. Billettene kan endres/byttes til en annen dato på Min side mot gebyr frem til 7 dager før.

Tilleggsprodukter
Kjøp av tilleggsprodukter kan kun brukes på den dato de er kjøpt til. De kan som hovedregel endres/byttes til en annen dato på Min side frem til 1 dag før, men kan ha avhengigheter med hovedproduktet. Sjekk Min side for nøyaktig tidspunkt.

Betingelser for overnatting

Leieprisen inkluderer i Abra Havn:
* Rådighet over leiligheten og dens utstyr i leieperioden og Abra Havns til enhver tid presenterte underholdning, samt sluttrengjøring ved avreise.
* Det er en forutsetning at leiligheten er i ryddet stand og servise er plassert i oppvaskmaskinen og igangsatt. I motsatt fall kan leier bli belastet for ekstra rengjøring.
* Håndklær og sengetøy er inkludert i leieprisen.
* Vi rer opp i alle underkøyer, og legger klart sengetøy til overkøyer og eventuelt sovesofaen.

Leieprisen inkluderer i Kardemomme by:
* Sengetøy, parkeringsplass, tralle og sluttrengjøring, samt rådighet over huset med tilhørende utstyr i leieperioden.
* Underholdning (forestillingsbillett til Sirkus Jesper) og enkel røverfrokost er inkludert i leieprisen for opphold i perioden oppgitt i overnattingsbookingen.
* Det er en forutsetning at leiligheten er ryddet og servise vasket opp og plassert i skapene. I motsatt fall kan leier bli belastet for ekstra rengjøring.

NB! Overnatting i Kardemomme by forutsetter gyldig årskort/inngangsbillett (fra og med ankomstdag til og med avreisedag) for alle boende.

Leieprisen inkluderer på Dyreparken Hotell:
* Frokostbuffet (unntatt 23.juni-12.august)
* Wifi.
* Gratis parkering.
* Sluttrengjøring.

Rabatter
Kan ikke kombineres. Rabatter ettergis ikke på et allerede bestilt opphold.

Røykepolitikk
Alle leiligheter og innendørs fasiliteter i Abra Havn, Kardemomme by og Dyreparken Hotell er røykfrie. Overholdes ikke dette, sendes det regning på NOK 500 for ekstra rengjøring.
I Kardemomme by - verdens første røykfrie by - er det selvsagt ikke lov til å røyke utendørs heller. Hele området innenfor bymurene er røykfritt.
På Dyreparken Hotell er det kun lov å røyke på oppmerkede områder utendørs, dvs. utenfor baren i 0. etasje og på oppmerket sted utenfor hovedinngangen til hotellet. Det er ikke tillatt å røyke på noen av balkongene.

Kjæledyr
Dyreparken Hotell har egne rom hvor kjæledyr er tillatt mot et tillegg på kr 200 per døgn. Dette må bestilles per telefon. I Abra Havn og Kardemomme by er det ikke tillatt hverken ute eller innendørs.

Ankomst og avreise
Innsjekk fra kl. 15.00.
Utsjekk senest kl. 11.00.
Boende gjester som ønsker å benytte avreisedag i Dyreparken eller Badeland, kan få utlevert et parkeringsbevis og parkere gratis på Dyreparkens parkeringsområde.

Tildeling av leilighet
Ved bestilling av flere leiligheter, vil vi forsøke å, så vidt mulig, å plassere disse i nærheten av hverandre.
Abra Havn: Du kan velge leilighet eller beliggenhet innenfor den bestilte kategori ved å kontakte oss på telefon 970 59 700.
Gebyr på kr 295 per reserverte leilighet betales ved bestilling.
Uspesifisert leilighet, innenfor valgt kategori, vil først bli opplyst ved innsjekk.
Siste frist for reservering av spesifikk leilighet/plassering er to uker før ankomstdato. 

Depositum
Vi kan kreve et depositum ved skole-, sports-, gruppereiser og lignende, på NOK 2.000 pr. leilighet.
Depositumet oppkreves sammen med betalingen for oppholdet. Dette beløp tilbakebetales senest 2 uker etter avreise hvis det ikke forekommer mangler eller skader.
Bemerk at det er spesielle betingelser for skole-, sports- og gruppereiser som lederen skal underskrive og avlevere ved ankomst.

Leierens ansvar
Leieren er forpliktet til å respektere de ordensregler som gjelder for sjørøverlandsbyen. Leieren hefter fullt ut for leilighetens inventar. Mangler og skader påført av leieren avregnes av denne ved avreise. Den person som har inngått leieavtalen, hefter også for skader forvoldt i leieperioden av de øvrige beboere i leiligheten. Leiligheten må maksimalt bebos av det antall personer som er angitt i bestillingen. Det skal være en person over 18 år tilstede under hele oppholdet.

Reklamasjoner

Eventuelle reklamasjoner må fremsettes umiddelbart i resepsjonen i Abra Havn/resepsjonen på Dyreparken Hotell (overnatting) eller Gjesteservice ved Dyreparkens inngang (øvrige produkter). Krav om erstatning må meddeles Dyreparken skriftlig senest 7 dager etter avreise.

Angrerett/avbestilling

Angrerettlovens kapittel 5 § 19 tar for seg begrensninger i angrerettloven. Punkt b sier at "Ved annet fjernsalg enn telefonsalg gjelder angreretten ikke for enkeltstående tjenester dersom selger ved avtaleinngåelsen forplikter seg til å levere tjenesten på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom". Enkeltstående tjenester som leveres på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom er for eksempel kino-, konsert- og flybilletter og gjelder alle våre produkter. I slike tilfeller er man i stedet henvist til de avbestillingsregler som gjelder.

Avbestillingsregler
Du kan avbestille kjøpte nettbilletter og årskort/sesongkort innen 24 timer etter kjøpstidspunktet på Min side dersom de ikke allerede er tatt i bruk. Dersom du ønsker å endre billetten fra Begge parker til kun Dyreparken (nedgradering av billett) må billetten avbestilles, da innen 24 timer fra kjøpstidspunkt. 

Ved kjøp av billetter til forestillingene er det også mulig å avbestille innen 24 timer etter kjøpstidspunktet på Min side. Ellers er det ingen avbestilling eller refusjon. Eneste unntak er dersom arrangør avlyser forestillingen. Ubrukte historiske forestillingsbilletter refunderes ikke, selv om det er under 24 timer siden billettene ble bestilt. 

Ved kjøp av forhåndsbetalt overnatting på alle Dyreparkens overnattingssteder er det også mulig å avbestille innen 24 timer etter kjøpstidspunktet på Min side.

Ved avbestilling av overnatting mer enn 30 dager før ankomst, betales et avbestillingsgebyr på NOK 250 pr. reserverte leilighet.

Ved avbestilling mellom 30 dager og 15 dager før ankomst, tilbakebetales 50% av leiebeløpet.
Avbestiller leieren mindre enn 15 dager før ankomstdagen vil det ikke være noen tilbakebetaling.

Ved kjøp av ikke-forhåndsbetalt overnatting på Dyreparken hotell holdes din reservasjon frem til kl. 15.00 på ankomstdagen. Ved sen ankomst må man innen den tid ta kontakt med hotellet på telefon 38 14 64 00 for å sikre sin bestilling ved å oppgi kredittkortopplysningene.

Pakker og kampanjer
Ved kjøp av Dyreparkens pakker og kampanjer som inneholder overnatting gjelder følgende betingelser:

A) Pakker og kampanjer som inneholder overnatting og datofestede forestillingsbilletter, har ingen avbestilling eller refusjon. Eneste unntak er dersom arrangør avlyser forestillingen. Forestillingsbilletter har ingen endringsdato, og det må eventuelt kjøpes nye billetter. Reservasjon på selve overnattingen kan endres inntil 30 dager før, mot et endringsgebyr på kr 250.

B) Pakker og kampanjer som inneholder overnatting og inngangsbilletter til Dyreparken/Badelandet har ingen avbestilling eller refusjon. Reservasjonen kan derimot endres inntil 30 dager før, mot et endringsgebyr på kr. 250. Eventuelle merkostnader mellom kjøpt og ny pakkepris kommer i tillegg. Pakker selges i et begrenset antall, innenfor begrensede tidsrom og leilighetskategorier, og endring forutsetter ledig kapasitet.

Forbehold

Kristiansand Dyrepark AS/Dyreparken Overnatting AS/Dyreparken Hotell AS kan ikke stå til ansvar for utilfredsstillende værforhold, stengte fasiliteter eller andre forhold som ligger utenfor vår kontroll.

Forestillingene kan bli avlyst ved kraftig lyn og torden, samt andre uforutsette hendelser som ligger utenfor vår kontroll. Dersom arrangør avlyser forestillingen, vil billetter bli refundert etter nærmere info.

Vi reserverer oss for skrivefeil og eventuelle prisforandringer.
Bilder brukt på våre produkter og tjenester er illustrative og kan avvike fra det faktiske produktet.

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Dyreparkens side, i annonser o.l. og/eller i nettbookingen som er av betydelig differanse av normal utsalgspris, kan Dyreparken ensidig endre, slette eller avvise bestillinger. Dersom et produkt viser seg å være faktisk utsolgt, men likevel tilgjengelig (overbooking) på www.dyreparken.no, kan Dyreparken slette eller avvise bestillingen. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

Force majeure

Kristiansand Dyrepark AS/Dyreparken Overnatting AS/Dyreparken Hotell AS kan avlyse eller avbryte et opphold på grunn av force majeure, som forstås med krig, opptøyer, streik, lockout, olje- og bensinrasjoneringer, grenselukkinger, epidemier, natur- og forurensingskatastrofer eller lignende hendelser.

Ved force majeure er Dyreparken forpliktet til snarest å underrette leieren. Leieren vil i disse tilfeller ikke ha krav på noen godtgjørelse eller tilbakebetaling av innbetalt beløp.

Registrering og personopplysninger

Du finner informasjon om vår personvernpolicy på www.dyreparken.no/personvern

Informasjon om cookies

www.dyreparken.no/informasjon-om-cookies

X