Ofte stilte spørsmål
Her finner du de vanligste spørsmålene om Dyreparken, Badelandet og våre overnattingssteder. Finner du ikke det du leter etter kan du gjerne ta kontakt med oss på post@dyreparken.no.
Mest stilte spørsmål
Når er «høysesongen» i Dyreparken?
Dyreparken har flere aktivitets- og prisnivåer. Det høyeste nivået er om sommeren i skoleferien, normalt fra siste helg i juni til første helg i august. Da er alt av underholdning, butikker, spisesteder og aktiviteter åpent.
Like før og etter dette er det også veldig høyt nivå i parken, sammenlignet med helger på våren og høsten.
Oppdatert program for alle dager hele året finner du på aktivitetskalenderen.
Vis på egen side
Kan det bli utsolgt for inngangsbilletter til Dyreparken?
Ja, det er begrensninger på antall billetter i parken. Det er lurt å være tidlig ute dersom du ønsker å være sikker på at dere kommer inn i parken.
Vi har begrenset kapasitet på de fleste ulike typer inngangsbilletter i skoleferien. Skulle det være utsolgt for Begge parker-billetter på enkelte dager kan det likevel være flere ledige inngangsbilletter til Dyreparken – eller omvendt. Sjekk gjerne alle billettyper. Ettermiddagsbillett er den eneste type inngangsbillett som ikke har begrenset kapasitet (gir inngang mellom kl 16 og 20, kun tilgjengelig i høysesongen).
Vis på egen side
Hvordan kan jeg endre oppholdet jeg har bestilt i Dyreparken?
Forestillings- og inngangsbilletter kan endres på Min side mot et endringsgebyr, pluss et eventuelt mellomlegg.
Overnatting og pakker kan ikke endres via Min side, og knappen for «Endre/oppgrader» vil være inaktiv. For å endre dato på et opphold gjøres det ved at du bestiller et nytt opphold til ønsket dato. Når det er gjort kan du informere oss på post@dyreparken.no at du har bestilt nytt opphold, så avbestiller vi det opprinnelige oppholdet. Beløpet refunderes, med unntak av et endringsgebyr på 250 kr. Du må legge ut for nytt opphold, men hvis du velger faktura som betalingsmetode får du 14 dagers fri betalingsutsettelse, og du vil ha pengene for det avbestilte oppholdet tilbake på konto før faktura må betales.
Vis på egen side
Hva er forskjellen på «Klatremustur» og «Reisen gjennom Hakkebakkeskogen»?
«Reisen gjennom Hakkebakkeskogen» er den ordinære togturen med alle dyrene i Hakkebakkeskogen og varer i 40 minutter. Denne går kun i høysesong og flere ganger i timen.
«Klatremustur» er en kortere tur på 20 minutter, med Klatremus, Stabbursmusa og Mikkel Rev. Denne turen går i helger i utvalgte perioder og ca. 2 ganger i timen.
I år må alle forhåndsbestille billetter til disse turene. Det er altså ingen drop-in.
Vis på egen side
Er det ledsagerordning i Dyreparken?
Ja, Dyreparken aksepterer ledsagerbevis. Det betyr at de som har ledsagerbevis utstedt av sin hjemkommune får inngangsbillett til rabattert pris, samt at ledsager(e) får fribillett. Rabattert billett koster det samme som barnebillett (voksenpris er standard, og billettene rabatteres ut ifra dette).
Rabattert billett kan kjøpes på forhånd, mens fribillettene fås i billettlukene eller Gjesteservice den dagen billetten skal benyttes.
Barn under 8 år har ikke nødvendigvis mottatt ledsagerbevis fra kommunen. I tilfeller med små barn kan dere henvende dere i billettlukene eller på Gjesteservice og forklare situasjonen, så vil ledsagerbillett bli utlevert.
Dersom du er uføretrygdet og har honnørkort utstedt av NAV gjelder ordningen dersom du også har et ledsagerbevis, men den gjelder dessverre ikke dersom du kun har honnørkort.
Forestillinger
Vi har ledsagerordning på kveldsforestillingene våre; Kaptein Sabeltann og Sirkus Jesper. Ledsagerordningen gjelder ikke for billetter til Hakkebakkeskogen eller Syng med sjørøvere, da det er valgfritt å forhåndsbestille plass til disse opplevelsene. For å bestille billetter til forestilling med ledsagerbevis bestiller dere selv billetter på våre hjemmesider. Send oss deretter ditt bestillingsnummer, samt en kopi av ledsagerbeviset til post@dyreparken.no. Når dette er mottatt vil vi refundere beløpet for ledsagerbillett.
Dersom dere har behov for rullestolplass kan ikke dette bestilles på våre nettsider. For å bestille billetter med rullestolplass sender dere kopi av ledsagerbeviset på mail til post@dyreparken.no, med informasjon om hvilken dato dere ønsker å se forestillingen og antall billetter dere har behov for. Legg også ved navn og telefonnummer på kontaktperson vi kan kontakte for å booke billettene. Når Gjesteservice har mottatt mailen med informasjonen og sjekket tilgjengelighet, vil kontaktpersonen bli kontaktet og dere gjennomfører bookingen over telefon.
I Kjuttaviga (der blant annet Kaptein Sabeltann-forestillingen spilles) har vi seks tribuneplasser reservert for rullestolbrukere (bakerst på felt A). På byscenen i Kardemomme by har vi plass til rullestoler bak hvert felt. I Sikrusteltet på Festplassen i Kardemomme by (der Sirkus Jesper spilles) har vi rullestolplasser nederst på felt A.
De fleste av våre forestillinger har plassbilletter, men på enkelte forestillinger fordeles plassene etter førstemann til mølla-prinsippet. Av hensyn til andre gjester vil vi i den forbindelse ikke slippe gjester med «vis-hensyn«-bånd og ledsagere forbi køen. Vi vil selvfølgelig tilrettelegge for at de som trenger det får egnede plasser i amfiet.
Vis på egen side
Kan jeg endre dato på oppholdet jeg har bestilt i Dyreparken?
Ja, du kan endre dato på både inngangs- og forestillingsbilletter, samt overnatting. Ny dato for besøket må være i inneværende år. Hvordan du kan endre din bestilling finner du mer informasjon om her.
Vis på egen side
Kan jeg ha barnet mitt på fanget under Kaptein Sabeltann-forestillingen?
Barn under 3 år kan sitte på fanget under kveldsforestillingen, og det er ikke nødvendig å kjøpe billett til dem. Barn opp til 4 år kan også sitte på fanget til en voksen, men fra fylte 3 år må det betales for en billett til barnet, selv om barnet sitter på fanget.
Vis på egen side
Vi er to familier som ønsker å bo ved siden av hverandre i Abra Havn – er det mulig?
Vi tar imot ønsker om plassering innenfor valgt leilighetskategori og prøver å tilrettelegge for dette så langt det lar seg gjøre. I etterkant av bestilling kan du sende bestillingsnummer til post@dyreparken.no med ønske, så noterer vi det.
Hvis du ønsker å garantere ett spesifikt hus eller plassering ved siden av vennefamilier, kan dette gjøres mot gebyr 295 kr pr leilighet. Da ringer du inn på tlf. 97 05 97 00 (tast 2) kl. 09-15.30 på hverdager for å garantere plassering. Ha da et betalingskort klart.
Når du legger inn plassering for andre enn deg selv, må du oppgi deres bestillingsnummer i tillegg. Med hensyn til personvern kan vi ikke legge dette inn kun med navn.
Merk at det er større sjanse for plassering ved siden av hverandre hvis man har bestilt samme leilighetstype, da sjørøverkåkene ligger spredt rundt i Abra Havn.
Hvor de forskjellige leilighetstypene ligger, kan du se på www.dyreparken.no/kart/
Vis på egen side
Kan jeg avbestille inngangsbilletter til Dyreparken?
Det er full refusjon ved kansellering innen 24 timer fra bestillingstidspunktet. Etter dette er det ingen avbestilling, men billetter kan endres til ny dato mot gebyr fra 30 kr.
Merk: billetter kjøpt i en pakkeløsning kan ikke avbestilles eller endres.
Vis på egen side
Jeg finner ikke igjen fakturaen min fra Dyreparken, hvor kan jeg finne den?
Faktura sendes på e-post i løpet av samme dag som bestillingen blir gjennomført. Avsender er faktura@afterpay.no. Dersom du ikke finner din faktura anbefaler vi at søppelpost/spamfilter sjekkes.
Du kan også logge inn med BankID på www.myafterpay.no og finne all betalingsinformasjon der.
Vis på egen side
Kan Dyreparken sponse inngangsbilletter eller premier til lotteri, basar o.l?
Dersom dere har behov for premier til basar, lotteri, 17. mai-feiring o.l. kan du søke om dette gjennom Dyreparkens billettfond. Vi deler ofte ut det vi kaller for «premiepose» som inneholder diverse Dyreparken-produkter. Posene inneholder ikke inngangsbilletter, årskort eller gavekort, og det er heller ikke mulig å søke om dette til basarer og lotterier.
Vis på egen side