Lagt til i handlekurven

Kjøpsvilkår

Vilkår for bestilling av produkter fra Dyreparkens nettbutikk

Under finner du følgende punkter:
-          Generelt
-          Priser
-          Betaling
-          Frakt/levering
-          Bekreftelse
-          Bytte og retur
-          Reklamasjon
-          Force majeure
-          Personvern
-          Informasjon om cookies
-          Tvist
-          Fimaopplysninger

Dokumentet er sist oppdatert 30.august.2017

Hva er endret?
-          Samlet all informasjon ett sted (30.august 2017)

 

GENERELT:

Betingelsene nedenfor gjelder alle inngåtte avtaler for kjøp og levering av varer fra dyreparken.no/nettbutikk.

Kjøpsvilkårene kan oppdateres og endres uten varsel, og datoen ovenfor vil vise når betingelsene ble justert. De siste endringene vil alltid stå spesifisert over. Les derfor alltid igjennom kjøpsvilkårene før du bestiller.

-          Når du godkjenner kjøpet ditt hos oss, godkjenner du også kjøpsvilkårene. Kjøpet er utført når du har fått ordrebekreftelsen.

-          Du er selv ansvarlig for å oppgi korrekt informasjon, herunder korrekt stavet navn, adresse, e-postadresse eller telefonnummer. I motsatt tilfelle, kan du bli krevet for kostnader som måtte oppstå som følge av feil.

-          For å handle i vår nettbutikk må du være over 18 år.

-          For øvrig gjelder norske lover og regler der vi ikke har gitt utvidede rettigheter

Du har 30 dagers åpent kjøp fra den dagen du fullførte din bestilling. Hvis du har ombestemt deg etter at du har gjort din bestilling, må du likevel hente pakken, levere den tilbake i Dyreparken, eller sende den i retur til oss.

Du som forbruker har rett til å heve et kjøp hvis bestillingen din skulle bli forsinket. Hvis Dyreparken kjenner til at varene vil bli forsinket, vil vi ta kontakt med deg vedrørende ny leveringsdato. Du kan da velge å vente på varene eller heve kjøpet.

 

PRISER OG AVGIFTER:

Alle priser er i norske kroner (NOK) , inkludert gjeldende merverdiavgift.

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Dyreparkens side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er av betydelig differanse av normal utsalgspris, kan Dyreparken ensidig endre, slette eller avvise bestillinger. Dersom et produkt viser seg å være faktisk utsolgt, men likevel tilgjengelig (overbooking) på www.dyreparken.no, kan Dyreparken slette eller avvise bestillingen. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

 

BETALING:

Betaling med kort

Ved betaling med kort vil pengene reserveres på din konto ved bestilling, og trekkes fra din konto når bestillingen sendes fra vårt lager.

Betalingen blir behandlet av DIBS som er en sikker elektronisk betalingspartner, og du kan betale med Visa og Mastercard. 

Din betaling på våre nettsider er like trygg som når du betaler med kort i butikk. Betalingssidene er sikret og alle kortdetaljer blir kryptert. Dette betyr at ingen kan lese sensitiv informasjon som kredittkortnummer når informasjonen blir sendt over Internett.

 

Betaling med faktura

Ønsker du å betale med faktura, tilbyr vi Afterpay Fakura i samarbeid med Arvato Finance AS. Les mer her

Fakturaen vil bli tilsendt på epost og du har 14 dagers betalingsfrist. Det er Arvato Finance AS som har ansvar for å følge opp betaling av faktura. Vær oppmerksom på at du mottar faktura på e-post, det er derfor svært viktig at e-post adressen er riktig.

Med Afterpay Konto har du mulighet til å dele opp betalingen. Les mer her

Du kan også finne din faktura og dele opp betalingen ved å logge inn på www.myafterpay.no.

For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet.

Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer vil påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe.

 

BEKREFTELSE:

Du mottar e-post fra oss med bestillingsbekreftelse. Ta vare på bestillingsbekreftelsen, da denne gjelder som kvittering. Dersom du ikke mottar epostbekreftelse umiddelbart etter bestilling, sjekk om denne kan ha lagt seg i innboksen for useriøs post/spamfilter.

 

FRAKT/LEVERING:

Alle ordre over kr 700,- blir levert fraktfritt. Det tilkommer en fraktavgift på kr 99,- på alle bestillinger under kr 700,-.

Vi leverer kun til bostedsadresser i Norge. Normal leveringstid er 3-7 dager. 

På leveringsbekreftelsen din finner du link til sporing av din pakke, slik at du kan følge pakken din frem til utleveringsstedet.

Du kan velge mellom følgende fraktalternativer:

 

1.       Servicepakke (kr 99,-), fri frakt over kr 700,-

Alle varer er normalt klar til sending fra oss 1-3 arbeidsdager etter bestillingen er gjort. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at det i enkelte perioder med stor trafikk kan oppstå forsinkelser. Pakken blir fraktet av vår leverandør Bring som normalt får levert pakkene 1-3 arbeidsdager fra de henter dem hos oss, avhengig av hvor pakken skal leveres.

Posten er ansvarlig for å sende deg hentemelding når varen har kommet frem. Posten er i tillegg ansvarlig for å sende deg en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fremdeles ikke henter pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede pakker vil du blir belastet med et gebyr på kr. 199,-, for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken.

 

2.       Hente pakken selv i Dyreparken (gratis)

Vil du komme for å hente pakken din i Dyreparken?

Så stas! Da gleder vi oss til å overrekke deg varen(e) du har bestilt!

Så snart pakken din er klar til å hentes, vil du motta en e-post med beskjed om dette.

Dersom du ikke har mottatt en e-post, betyr det altså at pakken din ikke kan hentes riktig enda.

Når varene dine er klare, vil de stå inne i administrasjonsbygget. Her kan du hente dem på hverdager mellom kl 08:00 og 15:30.

Lurer du på hvor administrasjonsbygget befinner seg? Det ligger like til høyre for Eventyrskogen som du finner ved å klikke her. Følg skilting til parkeringsplass P2.

Dersom du har problemer med å finne frem, kan du også kontakte oss på telefonnummer 97 05 97 00.

Dersom det mot formodning skulle være umulig for deg å hente pakken din i tidsrommet angitt over, kan du kontakte oss på e-post: nettbutikk@dyreparken.no

 

Transportskade eller pakke som ikke kommer

Om varen blir skadet eller borte under transport til kunden, er Kristiansand Dyrepark AS ansvarlig. Kontakt oss så snart du oppdager evt. skade/avvik. En eventuell skade på pakken må meldes i fra om til utleveringsstedet slik at skaden blir registrert hos Bring.

 

Uavhentede pakker

Alle våre ordre sendes fortløpende fra vårt lager, så det er dessverre ikke mulig å endre/kansellere en ordre etter at den har blitt bestilt. Uavhentede pakker vil bli belastet kr 150,- til å dekke ekspedisjonsavgift for returfrakt og håndteringskostnader. Gebyret vil enten bli trukket fra ved tilbakebetalingen av din retur, eller lagt til din faktura ved ubetalt faktura.

 

BYTTE OG RETUR

Retur av varer

Ønsker du å levere tilbake en vare kan du gjøre dette i Dyreparken, eller ved å sende varen i retur til vår nettbutikk. Det er da viktig at du har med kvitteringen for kjøpet, samt at varen(e) ikke er brukt. Ved retur pr. post må du selv dekke utgiftene ved varens retur til Dyreparken (jf. Angrerettloven § 8, første ledd, bokstav i), samt porto ved ny forsendelse. Alle slike bytter må avtales med oss på forhånd. Vi kan kontaktes via nettbutikk@dyreparken.no.

Dersom du ikke ønsker å bytte varen, men å få tilbake pengene, se informasjon under angrerett.

Ved retur til nettbutikken får du dine penger satt inn på den kontoen du benyttet ved betaling. Dette skjer normalt innen 7 virkedager etter at vi har mottatt din retur. Ved betalt faktura vil Arvato ta kontakt så snart returen er fullført slik at de kan tilbakebetale beløpet.

 

Gyldig retur

En gyldig retur forutsetter at varen er ubrukt, og i samme stand som da du mottok den, og alle merkelapper må fortsatt sitte på.

Hvis vi har gjort en feil, eller hvis varen har en produksjonsfeil, betaler vi for frakten tilbake til oss.

 

Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre på ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen, gir oss melding om det (angrefrist). Pakken skal deretter sendes til oss innen 14 dager. Ved angrerett må produktet returneres i samme stand som da du mottok produktet.

Vi henviser videre til angrerettloven:

§ 25 Forbrukerens forpliktelser når angreretten brukes ved avtale om levering av varer.

Vi tar ikke imot postoppkrav eller rekommandert sending. Vi er forpliktet til å betale tilbake det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen til deg, men beløpet kan reduseres dersom produktet er tatt i bruk. Tilbakebetaling skjer normalt innen 7 virkedager etter at vi mottar produktet fra deg. Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten, må du sende med en utfylt utskrift av angrerettskjema som lå vedlagt din forsendelse.

 

Åpent kjøp

Du har 30 dagers åpent kjøp når du handler i Dyreparkens nettbutikk. Det forutsetter at du gir oss melding om det innen 30 dager etter mottatt leveranse og at pakken sendes oss innen 14 dager etter dette. Det er også en forutsetning at produktet ikke er tatt i bruk og i sin originale innpakning.

Vi tar ikke imot postoppkrav eller rekommandert sending. Vi betaler tilbake det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen til deg, men beløpet kan reduseres dersom produktet er tatt i bruk. Tilbakebetaling skjer normalt innen 7 virkedager etter at vi mottar produktet fra deg.

 

REKLAMASJON

Reklamasjonsretten gjelder i 2 år.

Dersom du mot formodning mottar en vare som er defekt eller ikke fungerer slik den skal, håper vi at du vil ta kontakt med oss, slik at vi får muligheten til å rette opp denne feilen. Vi vil i så tilfelle sende deg et nytt eksemplar av den aktuelle varen, og vi vil selvfølgelig dekke portokostnadene som tilkommer. All retur ved reklamasjon må avtales med oss på forhånd, og vi trenger da følgende informasjon:

-       Et nærbilde som viser feilen med varen
-       Et oversiktsbilde som viser hele varen
-       Et bilde av følgeseddelen for kjøpet
-       Informasjon om hva som ikke fungerer slik det skal

Muligheten for reklamasjon gjelder ikke ved bruksfeil eller vanlig slitasje, men produksjonsfeil. Dyreparken er heller ikke ansvarlig for avfarging på andre gjenstander eller liknende i forbindelse med bruk av våre produkter.

Det er viktig at du tar vare på følgeseddel eller ordrebekreftelse fra kjøpet, slik at du kan fremvise dette ved en eventuell reklamasjon. Uten følgeseddel eller ordrebekreftelse kan reklamasjonen bli avvist.

Send inn reklamasjon til post@dyreparken.no

 

FORCE MAJEUR

Hvis Dyreparken blir utsatt for force majeure, det vil si hvis vi eller samarbeidspartnerne våre blir utsatt for ting som krig, krigslignende hendelser, revolusjon, opprør, myndighetstiltak, streik, lockout, blokade, naturkatastrofe, brann, transportforstyrrelser, leveringsforbud eller lignende hendelser, har Dyreparken rett til å stoppe sine forpliktelser overfor kundene.

 

PERSONOPPLYSNINGER OG PERSONVERN

Ved registrering av din bestilling på dyreparken.no/nettbutikk godkjenner du at vi lagrer og bruker personopplysningene dine for å fullføre og levere din bestilling.

Les hele vår policy her https://www.dyreparken.no/personvern/

 

COOKIES (INFORMASJONSKAPSLER)

En informasjonskapsel er data som sendes fra et nettsted og lagres lokalt i brukerens nettleser mens han/hun besøker et nettsted. Når brukeren besøker det samme nettstedet igjen, vil dataene som er lagret i informasjonskapselen hentes frem igjen og tilpasse nettstedet i forhold til brukeres tidligere aktiviteter. Dyreparken benytter dette for å forbedre og forenkle ditt besøk på nettsiden. Vi bruker ikke informasjonskapsler til å lagre personlig informasjon. Det finnes to ulike typer informasjonskapsler, vedvarende og midlertidige (informasjonskapsler for sesjoner). Vedvarende informasjonskapsler lagres som en fil på din datamaskin eller mobil i en tidsperiode på ikke mer enn 12 måneder. Informasjonskapsler for sesjoner er midlertidige og forsvinner når du stenger økten i nettleseren.

Oversikt over hvilke cookies vi bruker i nettbutikken finner du her https://www.dyreparken.no/nettbutikk/informasjon/om-bruk-av-informasjonskapsler/

Dersom du ønsker er det enkelt å slette informasjonskapsler fra datamaskinen eller mobilen ved hjelp av nettleseren. Se under “hjelp” i nettleseren for å finne instruksjoner for hvordan du håndterer og sletter informasjonskapsler. Merk deg at du ikke vil kunne bruke alle funksjoner hvis du slår av bruken av informasjonskapsler.

 

TVIST

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet. Alle tvister skal løses etter norsk rett.

 

FIRMAOPPLYSNINGER

Kristiansand Dyrepark AS
Dyreparkveien 1
4609 Kardemomme by
Norge
Tlf. +47 97 05 97 00
Mail: nettbutikk@dyreparken.no
Org.nr: NO920165931MVA