Lagt til i handlekurven

Bytte, retur og reklamasjon

Ønsker du å levere tilbake en vare kan du gjøre dette i Dyreparken, eller ved å sende varen i retur til vår nettbutikk. Det er 30 dagers åpent kjøp fra den dagen du fullførte din bestilling. Det er da viktig at du har med kvitteringen for kjøpet, samt at varen(e) ikke er brukt. Ved retur pr. post må du selv dekke utgiftene ved varens retur til Dyreparken (jf. Angrerettloven § 8, første ledd, bokstav i), samt porto ved ny forsendelse. Alle slike bytter må avtales med oss på forhånd.

Vi kan kontaktes via nettbutikk@dyreparken.no.

Dersom du ikke ønsker å bytte varen, men å få tilbake pengene, se informasjon lenger nede under "Angrerett".

Ved retur til nettbutikken får du dine penger satt inn på den kontoen du benyttet ved betaling. Dette skjer senest 14 dager etter at vi har mottatt din retur.

Gyldig retur

En gyldig retur forutsetter at varen er ubrukt, og i samme stand som da du mottok den, og alle merkelapper må fortsatt sitte på. Hvis vi har gjort en feil, eller hvis varen har en produksjonsfeil, betaler vi for frakten tilbake til oss.

Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre på ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 30 dager etter at du mottar leveransen, gir oss melding om det (angrefrist). Pakken skal deretter sendes til oss innen 14 dager. Ved angrerett må produktet returneres i samme stand som da du mottok produktet.

Vi henviser videre til angrerettloven: § 25 Forbrukerens forpliktelser når angreretten brukes ved avtale om levering av varer.

Vi tar ikke imot postoppkrav eller rekommandert sending. Vi er forpliktet til å betale tilbake det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen til deg. Tilbakebetaling skal finne sted senest innen 7 dager etter at vi mottar produktet fra deg. Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten, må du sende med en utfylt utskrift av angrerettskjema som lå vedlgt din forsendelse.

Uavhentede varer omfattes i utgangspunktet ikke av angreretten.

Vi kan kontaktes via nettbutikk@dyreparken.no

Reklamasjon

Dersom du mot formodning mottar en vare som er defekt eller ikke fungerer slik den skal, håper vi at du vil ta kontakt med oss, slik at vi får muligheten til å rette opp denne feilen. Vi vil i så tilfelle sende deg et nytt eksemplar av den aktuelle varen, og vi vil selvfølgelig dekke portokostnadene som tilkommer. All retur ved reklamasjon må avtales med oss på forhånd, og vi trenger da følgende informasjon:

-       Et nærbilde som viser feilen med varen.

-       Et oversiktsbilde som viser hele varen.

-       Et bilde av følgeseddelen for kjøpet.

-       Informasjon om hva som ikke fungerer slik det skal.

Muligheten for reklamasjon gjelder ikke ved bruksfeil eller vanlig slitasje, men produksjonsfeil. Dyreparken er heller ikke ansvarlig for avfarging på andre gjenstander eller liknende i forbindelse med bruk av våre produkter.

Det er viktig at du tar vare på følgeseddel eller ordrebekreftelse fra kjøpet, slik at du kan fremvise dette ved en eventuell reklamasjon. Uten følgeseddel eller ordrebekreftelse kan reklamasjonen bli avvist.

Send inn reklamasjon til post@dyreparken.no