Åpent hele året!

365 dager med opplevelser.

Se åpningstider og priser

Åpent fra 20. juni

Fra 20. juni til høstferien.

Se åpningstider og priser

Les dette før du besøker Dyreparken i sommer

I år er vi spesielt avhengige av et godt samarbeid med dere for at opplevelsen skal bli så bra som overhodet mulig for alle.

Kort oppsummert

● Kjøp billett i god tid på forhånd, og kom til Dyreparken på deres angitte innpasseringstid. Du trenger ikke innpasseringstid til Badelandet.
Vi forventer at alle i ditt følge er friske.
● Beregn nok tid til parkering. Vi har god kapasitet på parkering, og dere vil bli henvist til en inngang av våre ansatte. Bruk denne.
● Ta vare på hverandre: Hold avstand – Vask hender ofte.
● Respekter alle anvisninger fra våre medarbeidere.
● Last ned Dyreparkens app. Appen MÅ brukes for å kjøpe mat, spill og billetter.Husk å logge inn med samme e-post som ble brukt til billettkjøp!

Alt du trenger å vite før ditt besøk i Dyreparken

I sommer har vi satt en begrensning på antall samtidige gjester i Dyreparken og Badelandet. Det at vi begrenser antall gjester per dag, gjør at enkelte dager kan bli utsolgt. Vi har obligatorisk innpasseringstid t.o.m. 9. august. For å være sikret inngang, er det altså lurt å kjøpe inngangsbilletter i god tid på forhånd.

Kjøp billetter på forhånd her på dyreparken.no eller i Dyreparkens app.
Alle som skal inn i Dyreparken før kl 15, må velge innpasseringstid når dere bestiller. Har du kjøpt billetter før 3. juni, og altså før innpasseringstid-valget var tilgjengelig i bookingen, så må dere gå inn og velge innpasseringstid på «Min side». Gjør det gjerne nå med en gang.

Innpasseringstid velges når dere kjøper billetter på dyreparken.no eller i appen. Merk at dette kun gjelder for Dyreparken.
Innpasseringstiden er en definert halvtime i tidsrommet 08:00 til kl. 14:00. Det er viktig at alle overholder sin oppsatte innpasseringstid. Kommer dere for sent, kan dere måtte vente til neste ledige innpasseringstid.

Kommer dere for tidlig, ber vi dere vente i/ved bilen før dere går til inngangen til Dyreparken. Vi ønsker nemlig at færrest mulig oppholder seg ved våre innganger. Husk å beregne god tid til parkering og gåturen til inngangen, slik at dere kommer innenfor deres oppsatte innpasseringstid. Om dere ankommer parkeringen ca. 20 minutter før innpasseringstiden deres starter eller senest 30 minutter før den utløper, så bør dere ha god margin. Men husk at dette er et generelt råd, og er opp til hver enkelt besøkende å planlegge.

(NB: Egne regler for innpasseringstid for årskortholdere – les her)

I Badelandet trenger dere ikke innpasseringstid, men vi gjør obs på at det kan bli noe venting ved inngangen på de aller travleste dagene.

Dyreparken har et stort antall parkeringsplasser. Vi har egne parkeringsvakter som tar imot alle som kommer til Dyreparken i bil. De vil lede dere til en ledig parkering. For å spre gjester og unngå flaskehalser, vil biler som ankommer Dyreparken bli anvist til forskjellige parkeringsplasser. Så selv om det kanskje ser ledig ut ved en parkeringsplass dere passerer, så er det gode grunner til hvorfor dere kanskje blir ledet til en annen.

Parkeringsvaktene vil sjekke billettene deres, samt gi dere beskjed om hvilken inngang dere skal benytte. Følg anvisningene dere får av parkeringsvaktene.

Er dere flere biler i følget? Dere kan bli henvist til forskjellige parkeringsplasser og innganger. Vi ber dere ha forståelse for dette.

Vi har reservert 22 parkeringsplasser nærmest inngangen for gjestene med forflytningshemminger. Vi ber gjestene kun benytte disse plassene dersom det er behov for det, og at parkeringstillatelse legges godt synlig i vindusruta. Blir du henvist til andre parkeringsplasser må du informere parkeringsvaktene om at du trenger HC-parkeringsplass, så vil de henvise deg til riktig område.

Alle biler blir automatisk registrert når de innpasserer. Parkeringsavgiften er kr 100,-.
Ankommer dere etter kl. 15 er avgiften kr 50,-.

Betaling for parkering skjer på følgende måter

  1. Du kan laste ned easyPay og registrere kortet ditt for automatisk belastning.
  2. Betal på nett senest 48 timer etter du har forlatt parken, det kan du gjøre her: https://easypay.profectum.no/
  3. Vil du bare kjøre hjem raskt? Da kan vi sende en faktura i posten med et fakturagebyr på kr 49.

Dere kan også benytte parkeringsautomater, men vi anbefaler å velge digitale løsninger.

Ha billettene klare!

Billettene deres skannes ved innpassering til Dyreparken. Ha dem klare når dere ankommer på en av følgende måter:
1. Anbefalt: Last ned Dyreparkens app, og logg inn. Det er viktig at det er samme e-post/bruker som kjøpte billettene som logger inn i appen.
2. Ha billettene klare i Wallet eller annen billettapp på telefonen din.
3. Ha billettene klare i e-posten du fikk da du bestilte dem.
4. Ta eventuelt med en utskrift av billettene.

I år introduserer vi «Parkpatruljen». Dette er egne ansatte som går med rosa t-skjorter. Disse er på plass for dere med tanke på alt som har med trygghet og
smittevern å gjøre. De skal ha et spesielt fokus på å opprettholde avstand mellom gjester. Dere må ikke nøle med å oppsøke Parkpatruljen hvis dere har spørsmål eller andre kommentarer til alt som har med smittevern å gjøre. Følg anvisningene dere får av Parkpatruljen.

I år har vi flere innganger enn normalt. Dere får angitt deres inngang av parkeringsvaktene.

Hovedinngangen vår vil være den flest blir sendt til. Der vil det være flere innpasseringspunkter. Dere ledes til et innpasseringspunkt av Parkpatruljen. Husk å holde avstand til gjestene foran dere.

Siden alle som ankommer Dyreparken har kjøpt billett på forhånd, skal billettene kun skannes før dere slipper inn i parken. Husk å ha billettene klare!

For sikkerhets skyld vil det bli utført temperaturmålinger av alle som ankommer Dyreparken og Badelandet. Dette gjøres med termiske kameraer ved inngangene. Dersom man får utslag på for høy temperatur, vil det komme en førstehjelper eller en fra Parkpatruljen for å foreta en kontrollmåling. Ved påvist feber slipper man dessverre ikke inn i Dyreparken. Dette gjelder for hele reisefølget til den som får påvist feber.

I Dyreparken er vi opptatt av at alle skal ta vare på hverandre. Både vi som jobber her, og dere som besøker oss. Alle tiltak vi har gjort med tanke på den spesielle tiden vi er inne i, er merket med «Vi tar vare på hverandre». For å oppnå en fin parkdag for alle gjester og ansatte ber vi dere overholde disse fine kjørereglene:
● Hold avstand
● Vask hender
● Hold deg hjemme hvis du er syk

For å opprettholde en god flyt har vi innført enveisgåing på utvalgte gangveier. Disse vil bli skiltet. Vi ber alle overholde gåretningen på disse stedene.

I utvalgte områder har vi markert egne familiesirkler på bakken. Disse er til for å skape trygg avstand i områder vi vet det kan bli trengsel. Er det ikke en ledig sirkel, ber vi dere trekke bort fra området, og heller komme tilbake ved et senere tidspunkt.

På KuToppen, i Kardemomme by og i Kaptein Sabeltanns Verden har vi gjort noen endringer i underholdningstilbudet denne sommeren.

På KuToppen har vi satt scene og bord med banker i god avstand fra hverandre, på et avstengt område ved siden av låven. I Kaptein Sabeltanns Verden har vi satt opp tribune inne på torget med innslipp gjennom borgen.

I Kardemomme by foregår all underholdning i amfiet ved Byparken. Altså utenfor selve byen.

På hvert sted er det en begrensing på antall samtidige publikummere, maks. 200. Det er førstemann til mølla som gjelder, så er det fullt, ber vi dere forlate området, og heller komme tilbake ved et annet tidspunkt. Samme opptrinn spilles flere ganger om dagen.

I Hakkebakkeskogen er det plassbestilling som gjelder. For å sikre dere en fantastisk reise gjennom skogen, må dere bestille plass på forhånd. Dette gjøres i Dyreparkens app eller på dyreparken.no.

Vennligst respekter avstandsregler og beskjeder gitt på de ulike stedene.

Alle dyrepresentasjoner har en begrensning på samtidige publikummere. Det er førstemann til mølla som gjelder, så er det fullt, ber vi dere forlate området, og heller velge en annen dyrepresentasjon. For oversikt og mer info, se Dyreparkens app eller dyreparken.no . Vennligst respekter avstandsregler og beskjeder gitt på stedet.

På alle aktiviteter, slik som tømmerrenna Nilen, JungelBob og Bilbanen har vi køordning med avstandsmarkering i bakken. Vi ber alle overholde disse. I
Spøkelseshuset i Kaptein Sabeltanns Verden er det gruppevis innslipp. Gruppene består av familier, og/eller grupper som reiser sammen.

Alle aktiviteter vaskes jevnlig. Det bør påregnes noe ventetid i forbindelse med dette.

Husk å holde avstand til de foran dere, og lytt til beskjeder som blir gitt på stedet.

All bestilling av mat gjøres på Dyreparkens app. Eneste unntak er enkle kioskvarer som kjøpes over disk på utvalgte steder. For å bestille mat, gjør følgende:
Åpne appen, gå inn på «Bestill mat» på forsiden, velg hvilket spisested du ønsker å bestille fra. I neste bilde velger du hvilken mat/drikke/varer dere ønsker og antall, samt eventuelle tilpasninger, og legger i handlevogna. Når du har lagt alle varer dere ønsker i handlevogna, så klikker du «Vis ordre» og «Bestill». Da får du mulighet til å velge hentetidspunkt og betalingsmetode (Vipps eller kredittkort), og til slutt betaler
du for ordren.

Du får beskjed på forsiden i appen, og som pushmelding, både når maten produseres og når den er klar til henting.
Mat kan kun bestilles samme dag som den skal spises. Det går altså ikke an å forhåndsbestille en annen dag. Det er heller ikke mulig å endre en bestilling etter at den er bestilt og betalt. Så husk å legge til drikke og eventuelt is og annet når dere bestiller maten.

Benytt appen for å kjøpe spill i Båtbasaren og på KuToppen.

Utleie av vogner/traller gjøres også i appen.

For å redusere smittefare er det besluttet at Dyreparken og Badelandet skal være kontantfri i 2020. Matbestilling foregår via Dyreparkens app. Øvrige utsalgssteder tar kort, og de fleste tar også Vipps. Gjester som har kontanter kan veksle disse inn mot gavekort hos Gjesteservice eller på Laumanns Lager. Restsaldoen på gavekortet utbetales til gjest på de samme stedene.

Førstehjelp sykler og går rundt i Dyreparken. De har base ved inngangen til Båtbasaren. De hjelper til med små og store skader, samt ved bortkommende barn. Trenger dere plaster, så har de fleste butikker og spisesteder dette gratis tilgjengelig.

Hvis noen i reisefølget blir syke når dere er i Dyreparken, ber vi dere om å trekke ut av Parken, samt gi beskjed til Parkpatruljen. Vi ber dere samtidig være ekstra nøye med avstand til andre, samt med personlig hygiene. Det er opp til hver enkelt gjest å kontakte sitt reiseforsikringsselskap for eventuell kompensasjon av kjøpte inngangsbilletter.

Hvis dere blir nødt til å utsette besøket i Dyreparken eller Badelandet, kan dere endre billettene deres inntil dagen før dere skal besøke oss. Dette gjøres på «Min Side» på dyreparken.no . Det vil tilkomme et endringsgebyr per billett.

Bestilt overnatting kan endres tre dager før ankomst, og forestillingsbilletter kan endres inntil syv dager før forestillingsdato ved ledig kapasitet.

Personer som av ulike grunner ikke kan stå i kø over lengre tid kan benytte seg av vår «Vis Hensyn»-ordning. På de fleste aktiviteter får innehaveren av båndet og én ledsager gå fremst i køen og vil bli prioritert på neste tur. Selve båndet hentes hos Gjesteservice ved hovedinngangen. Ordningen gjelder for
personen som bærer båndet, samt en ledsager. Dere kan benytte rullestolinngang der det er aktuelt. Der er det litt bedre plass og aktivitetsverten kan passe på at ventetiden ikke blir for lang.

NB! “Vis Hensyn”-armbånd gjør at man kommer inn i egen kø, men betyr ikke nødvendigvis at man får være med på første avgang. Denne sommeren blir det
dessuten en begrensning på at Vis hensyn-gjester kan benytte Vis-Hensyn-kø én gang per aktivitet per dag. Dersom du ønsker å ta aktiviteten mer enn én gang må du benytte vanlig kø.