Brukerstøtte

Hva er Dyreparken TV?
Dyreparken TV er Dyreparkens egen TV-kanal. For en fast sum per måned kan du se så mye du vil, når du vil og hvor du vil. Tjenesten virker på nettbrett, mobil og datamaskin og gir deg mange timer med spennende innhold fra Dyreparken samlet på ett brett.

Hva kan jeg se på Dyreparken TV?
Ved lansering sommeren 2016 består Dyreparken TV av masse innhold som allerede finnes fra og om Dyrparken. Du kan bl.a. se alle 62 episodene av Dyrepasserne, alle 26 episodene av TV-serien om Kaptein Sabeltann, alle tre sesongene av Sommer i Dyreparken og alle 13 episodene av animasjonsserien fra KuToppen. I tillegg kan du se tegnefilmen om Kaptein Sabeltann, forskjellige musikkvideoer og snutter fra Hakkebakkeskogen, Herli Land, Kaptein Sabeltann og Parken forøvrig, og noen gamle filmer om Julius og Parken. Til sammen mange timer for hele familien.


Etterhvert vil vi lage mer innhold fra Parken som vi tror og håper vil falle i smak hos både store og små. Allerede nå kan vi avsløre at våren 2017 kommer det 15 helt nye epsioder av Dyrepasserne. 

Hva koster det?
Det koster 29 kroner per måned for ett abonnement, men de tre første månedene er gratis. Når du registrerer deg, legger du inn betalingskortet ditt, men det blir ikke belastet før de gratismånedene er passert.

Årskortholdere får Dyreparken TV gratis i hele 2016.

Er det bindingstid på abonnementet?
Nei, du kan si opp Dyreparken TV akkurat når du vil, også i gratisperioden.

Hvorfor må jeg registrere kortet mitt hvis det er gratis?
Når du registrerer deg, starter du et aktivt abonnement som koster 29 kroner per måned, men du blir trukket 0 kroner de tre første månedene. Etter dette vil kortet ditt automatisk bli belastet med 29 kroner i starten av hver abonnementsmåned helt til du sier opp abonnementet.

Hvor mange ganger kan jeg se en film?
Du kan se alle filmer, serier og videosnutter så mange ganger du vil.

Kan jeg laste ned en app?
Ja. Du kan se Dyreparken TV i Dyreparken-appen som du kan laste ned fra Apple Store eller Google Play. Du må ha et gyldig abonnement for å kunne logge inn i appen. Abonnement tegner du på dyreparken.no/tv

Kan jeg se offline?
Ja, med Dyreparken-appen kan du laste ned enkelttitler til mobil og nettbrett slik at du kan se også når du ikke har tilgang til internett. Dette er veldig nyttig når man er på reise. For å være helt sikker på at barna ikke bruker mobildata, anbefaler vi å sette telefonen i flymodus når man skal se offline. Når du er i offline-modus viser bare de titlene som er tilgjengelig. Når du får tilgang til internett igjen, vil du automatisk få tilgang til alt materialet igjen. Du kan laste ned så mange titler du vil, det er enhetens lagringskapasitet som begrenser hvor mange filmer du kan ta med. Enkelte titler kan være unntatt fra nedlasting pga av rettigheter. Filmene vil være tilgjengelig i 30 dager fra de er nedlastet før de forsvinner fra enheten. Da må du gå online igjen og laste dem ned på nytt.

Må alle i familien ha hvert sitt abonnement?
Nei, det holder at en i familien som er over 18 år kjøper abonnement. Hvert abonnement kan bruke tjenesten på tre enheter samtidig. Det trenger ikke være de samme enhetene samtidig, men bare tre på samme tid.

Hvordan registrerer jeg meg?
Du registrerer deg på dyreparken.no/tv. Her legger du inn e-postadressen din. Dersom du har et brukernavn hos Dyreparken fra før, vil du automatisk bli sendt til en login-side hvor du skriver passordet ditt og blir sendt videre til betalingssiden. Hvis du ikke er bruker fra før, vil du bli sendt til registreringssiden for nye brukere.

Feilmelding ved registering. Hva gjør jeg feil?
Dyreparken benytter samme brukernavn i bookingen, nettbutikken og Dyreparken TV. Når du legger inn din e-postadresse i begynnelsen av registreringsprosessen, sjekker vi først om adressen er tilknyttet en bruker hos oss fra før. Dersom du får en feilmelding når du skal gå videre til betaling, er det sannsynlig at du er registrert fra før i forbindelse med et tidligere kjøp, men av en eller annen grunn har fått låst brukeren din. En årsak kan være at du på et eller annen tidspunkt har tastet passordet ditt feil for mange ganger. Løsningen er ganske enkel: Be om å få tilsendt et nytt passord og prøv en gang til. Da skal det fungere.