Vilkår for bestilling, registrering og personopplysninger

Vilkår for bestilling av Dyreparkens produkter - billetter, årskort, sesongkort, kombikort, forestillingsbilletter, overnatting og andre tilleggsprodukter.

Under finner du følgende punkter:

  • Vilkår for bestilling på dyreparken.no.
  • Bestillingsbekreftelser
  • Gyldighet
  • Betingelser for overnatting
  • Reklamasjoner
  • Angrerett
  • Forbehold
  • Force majeure
  • Registrering og personopplysninger
  • Informasjon om cookies

(Dokumentet er sist oppdatert 18. november 2016)

Vilkår for bestilling på dyreparken.no

Kristiansand Dyrepark AS er teknisk ansvarlig for bestillinger foretatt på dyreparken.no.

Betaling med kredittkort
Når bestillingen er bekreftet er også kredittkortbetaling godkjent og kortet vil bli belastet hele beløpet. De kredittkort som aksepteres er Visa, Mastercard og Diners.

Bestillingsbekreftelser

Dette blir sendt til oppgitt epostadresse

Bestillingsbekreftelse billetter
Du mottar to e-poster fra oss. Den ene inneholder ordrebekreftelse med informasjon om hva som er bestilt og selve nettbillettene, hvor hver nettbillett ligger som vedlegg på denne e-posten (disse nettbillettene er selve billettene og brukes direkte i inngangen til Dyreparken, Badelandet eller forestillingene). Den andre eposten inneholder mobilbilletter med bekrivelse av hvordan disse kan tas i bruk.

Bestillingsbekreftelse årskort/sesongkort
Du mottar flere e-poster fra oss med bestillingsbekreftelse og ulike praktiske opplysninger i forhold til kjøp av årskort/sesongkort. Ta vare på bestillingsbekreftelsen, da denne gjelder som kvittering.

Du vil også motta brukernavn og passord for registrering av Min Side hvor du kan enkelt finne dine kjøp, oppgraderinger, fornyelser osv.

Bestillingsbekreftelse overnatting
Straks etter mottakelse av bestillingen oversendes en epostbekreftelse på oppholdet.
Merk: Minimumsalder for ansvarlig leier er 18 år.
Ved mottakelse av bekreftelsen, er det leierens ansvar å sikre seg at periode og leilighetskategori er korrekt.

Ikke mottatt epostbekreftelse?
Dersom du ikke mottar epostbekreftelse umiddelbart etter bestilling, sjekk om denne kan ha lagt seg i innboksen for useriøs post/spamfilter.

Gyldighet

Billetter til Dyreparken/Badelandet

Alle våre inngangsbilletter er datobundet. Dersom du ønsker og må endre første bruksdag av billett, kan du endre dette på Min side eller hos oss mot et gebyr per billett. Flerdagersbilletter må brukes påfølgende dager.

Det er viktig at du behandler nettbilletten din som et verdipapir, og sikrer deg mot at den kopieres eller skrives ut flere ganger. Dersom Dyreparken har grunn til å tro at det har foregått misbruk/forfalskning som f.eks kopiering av billetter e.l. vil du kunne bli bedt om å legitimere deg. Vi ber derfor om at du har med betalingskortet ditt eller annen gyldig legitimasjon med foto til Parken.

Selv om du alltid kan skrive ut en ny billett, kan du bli nektet adgang til parken hvis noen andre er kommet inn på ditt billettnummer før deg. Billetten virker altså det antall ganger som er definert for billetten - og et hvert forsøk på misbruk/forfalskning av billetter betraktes som dokumentfalsk og vil bli anmeldt til politiet.

Års-/sesongkort
Årskort for Dyreparken kan benyttes ubegrenset fra 1. januar til 31. desember i året du har betalt for.
Sesongkort for Badelandet kan benyttes ubegrenset i perioden hvor Badelandet er åpent, innenfor det året du har betalt for.
Årskort begge parker kan benyttes i de to parkene i periodene som er nevnt over.
Sjekk åpningstidene, da vi har forskjellige åpningstider i forskjellige typer sesonger, med forskjellig antall attraksjoner, butikker og spisesteder åpne.

Års-/sesongkort er personavhengig og kan kun benyttes av den personen som eier årskortet.

Glemt års-/sesongkort

Dersom du har glemt års-/sesongkortet ditt kan du ta kontakt med Gjesteservice eller billettlukene når du ankommer Dyreparken/Badelandet og betale 30 kr per glemte års-/sesongkort. Dette ved fremvisning av legitimasjon.

Mistet års-/sesong-/kombikort
Dersom du har mistet års-/sesongkortet ditt kan du ta kontakt med Gjesteservice eller billettlukene når du ankommer Dyreparken/Badelandet og betale 50 kr per mistet års-/sesong-/kombikort. Dette ved fremvisning av legitimasjon.

Forestillingsbilletter/opplevelser
Billetter til forestillinger/andre opplevelser er datobundet, men kan endres/byttes til en annen dato på Min side mot gebyr frem til 7 dager før forutsatt ledig kapasitet.

Tilleggsprodukter
Kjøpte tilleggsprodukter er datobundet, men kan som hovedregel endres/byttes til en annen dato på Min side frem til 1 dag før. De kan ha avhengigheter med hovedproduktet som setter begrensning på datoendring.

Betingelser for overnatting

Leieprisen inkluderer i Abra Havn:
Rådighet over leiligheten og dens utstyr i leieperioden og Abra Havns, til enhver tid presenterte underholdning, samt sluttrengjøring ved avreise. Det er en forutsetning at leiligheten er i ryddet stand og servise er plassert i oppvaskmaskinen og igangsatt. I motsatt fall kan leier bli belastet for ekstra rengjøring. Håndklær og sengetøy er inkludert i leieprisen. Dersom du skal benytte sovesofa vil sengetøy til denne legges klart i leiligheten.

Leieprisen inkluderer i Kardemomme by:
Sengetøy, parkeringsplass og tralle. Rådighet over huset med utstyr i leieperioden og Kardemomme by sin, til enhver tid presenterte underholdning, samt sluttrengjøring ved avreise.
Det er en forutsetning at leiligheten er ryddet og servise vasket opp og plassert i skapene. I motsatt fall kan leier bli belastet for ekstra rengjøring.

Leieprisen forutsetter kjøp av billett til Dyreparken/begge parker, med mindre man har gyldig årskort.

Rabatter
Kan ikke kombineres. Rabatter ettergis ikke på et allerede bestilt opphold. For boende gjester i Abra Havn og Kardemomme by får man rabatt på inngangsbilletter dersom man kjøper en av våre forhåndsdefinerte pakker på dyreparken.no

Røykepolitikk
Alle leiligheter og innendørs fasiliteter i Abra Havn og Kardemomme by er røykfrie. Overholdes ikke dette, sendes det regning på NOK 500 for ekstra rengjøring. I Kardemomme by - verdens første røykfrie by - er det selvsagt ikke lov til å røyke utendørs heller. Hele området innenfor bymurene er røykfritt. Både Abra Havn og Kardemomme by er røykfrie byer utendørs.

Kjæledyr
Ikke tillatt hverken ute eller innendørs

Ankomst og avreise
Innsjekk fra kl. 1500
Utsjekk senest kl. 1100
Boende gjester som ønsker å benytte avreisedag i Dyreparken eller Badeland, kan få utlevert et parkeringsbevis og parkere gratis på Dyreparkens parkeringsområde (gjelder skoleferien).

Tildeling av leilighet
Ved bestilling av flere leiligheter, vil vi forsøke å, så vidt mulig, å plassere disse i nærheten av hverandre.
Abra Havn: Du kan velge spesifikk leilighet eller beliggenhet innenfor den bestilte kategori ved å kontakte oss på telefon 970 59 700. Gebyr på kr 295 per reserverte leilighet betales ved bestilling.
Uspesifisert leilighet, innenfor valgt kategori, vil først bli opplyst ved innsjekk.

Depositum
Vi kan kreve et depositum ved skole-, sports-, gruppereiser og lignende, på NOK 2.000 pr. leilighet.
Depositumet oppkreves sammen med betalingen for oppholdet. Dette beløp tilbakebetales senest 2 uker etter avreise hvis det ikke forekommer mangler eller skader.
Bemerk at det er spesielle betingelser for skole- sports- og gruppereiser som lederen skal underskrive og avlevere ved ankomst.

Leierens ansvar
Leieren er forpliktet til å respektere de ordensregler som gjelder for sjørøverlandsbyen. Leieren hefter fullt ut for leilighetens inventar. Mangler og skader påført av leieren avregnes av denne ved avreise. Den person som har inngått leieavtalen, hefter også for skader forvoldt i leieperioden av de øvrige beboere i leiligheten. Leiligheten må maksimalt bebos av det antall personer som er angitt i bestillingen. Det skal være en person over 18 år tilstede under hele oppholdet.

Reklamasjoner

Eventuelle reklamasjoner må fremsettes umiddelbart i resepsjonen i Abra Havn (overnatting) eller Gjesteservice ved Dyreparkens inngang (øvrige produkter). Krav om erstatning må meddeles Dyreparken skriftlig senest 7 dager etter avreise.

Angrerett

Angrerettlovens kapittel 5 §19 tar for seg begrensninger i angrerettloven. Punkt b sier at "Ved annet fjernsalg enn telefonsalg gjelder angreretten ikke for enkeltstående tjenester dersom selger ved avtaleinngåelsen forplikter seg til å levere tjenesten på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom". Enkeltstående tjenester som leveres på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom er for eksempel kino-, konsert- og flybilletter og gjelder alle produkter. I slike tilfeller er man i stedet henvist til de avbestillingsregler som gjelder.

Avbestillingsregler
Du kan avbestille kjøpte nettbilletter og årskort/sesongkort innen 24 timer etter kjøpstidspunktet på Min side dersom de ikke allerede er tatt i bruk.

Ved kjøp av billetter til forestillingene er det også mulig å avbestille innen 24 timer etter kjøpstidspunktet på Min side. Ellers er det ingen avbestilling eller refusjon. Eneste unntak er dersom arrangør avlyser forestillingen.

Ved kjøp av overnatting er det også mulig å avbestille innen 24 timer etter kjøpstidspunktet på Min side. Ved avbestilling av overnatting mer enn 30 dager før ankomst, betales et avbestillingsgebyr på NOK 250 pr. reservert leilighet.
Ved avbestilling mellom 30 dager og 15 dager før ankomst, tilbakebetales 50% av leiebeløpet.
Avbestiller leieren mindre enn 15 dager før ankomstdagen vil det ikke være noen tilbakebetaling.

Pakker og kampanjer
Ved kjøp av Dyreparkens pakker og kampanjer som inneholder overnatting gjelder følgende betingelser:

Pakker og kampanjer som inneholder overnatting,  inngangsbilletter til Dyreparken og Bdelandet og/eller forestillingsbilletter  har ingen avbestilling eller refusjon. Reservasjonen kan derimot endres inntil 30 dager før, mot et endringsgebyr på kr 250. Eventuelle merkostnader mellom kjøpt og ny pakkepris kommer i tillegg. Pakker selges i et begrenset antall, innenfor begrensede tidsrom og leilighetskategorier, og endring forutsetter ledig kapasitet.

Forbehold

Kristiansand Dyrepark AS/Dyreparken Overnatting AS kan ikke stå til ansvar for utilfredsstillende værforhold, stengte fasiliteter eller andre forhold som ligger utenfor vår kontroll.

Forestillingene kan bli avlyst ved kraftig lyn og torden, samt andre uforutsette hendelser som ligger utenfor vår kontroll. Dersom arrangør avlyser forestillingen, vil billetter bli refundert etter nærmere info.

Vi reserverer oss for skrivefeil og eventuelle prisforandringer.
Bilder brukt på våre produkter og tjenester er illustrative og kan avvike fra det faktiske produktet.

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Dyreparkens side, i annonser o.l. og/eller i nettbookingen som er av betydelig differanse av normal utsalgspris, kan Dyreparken ensidig endre, slette eller avvise bestillinger. Dersom et produkt viser seg å være faktisk utsolgt, men likevel tilgjengelig (overbooking) på www.dyreparken.no, kan Dyreparken slette eller avvise bestillingen. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

Force majeure

Kristiansand Dyrepark/Dyreparken Overnatting kan avlyse eller avbryte et opphold på grunn av force majeure, som forstås med krig, opptøyer, streik, lockout, olje- og bensinrasjoneringer, grenselukkinger, epidemier, natur- og forurensingskatastrofer eller lignende hendelser.

Ved force majeure er Dyreparken forpliktet til snarest å underrette leieren. Leieren vil i disse tilfeller ikke ha krav på noen godtgjørelse eller tilbakebetaling av innbetalt beløp.

registrering OG personopplysninger

Dyreparken registrerer de personopplysninger du har gitt i henhold til personopplysningsloven (POL).  Vi benytter opplysningene kun for å kunne fullføre våre forpliktelser overfor deg. Dyreparken kommer aldri til å selge videre dine personopplysninger eller gir ut dine opplysninger til andre aktører.  Vi benytter også opplysningene for å kunne gi deg informasjon og tilbud i forbindelse med ditt besøk via e-post, telefon, sms og postutsendelser.

  • Du må være 18 år for å handle på Dyreparken.no.
  • Du er selv ansvarlig for å oppgi korrekt informasjon, herunder korrekt stavet navn, adresse, e-postadresse eller telefonnummer. I motsatt tilfelle, kan du bli krevet for kostnader som måtte oppstå som følge av feil.
  • Dyreparken tar ikke ansvar for bestillinger som på grunn av tekniske problemer ikke er kommet Dyreparken ihende.
  • For øvrig gjelder norske lover og regler.

Gjennom å bestille hos oss, tillater du at vi bruker opplysningene du har oppgitt til statistisk underlag og i markedsføring.

Opplysningene lagres ikke lengre enn 3 år etter at du ble Dyreparken kunde/foretok siste bestilling og besøk.

Dersom du sier ja til tilbud m.m. eller oppretter bruker til Min Side, tillater du at Dyreparken sender tilbud, informasjon, nyhetsbrev, markedsundersøkelser osv. via e-post, telefon, sms og post. Du kan når som helst takke nei til dette.

Kjøpere av årskort vil motta relevant informasjon fra Dyreparken knyttet til sitt abonnement innenfor produktets gyldighetsperiode. (F. eks. påminnelse om aktuelle årskortfordeler i form av epost).

 

Informasjon om cookies

Ved å bruke dyreparken.no samtykker du i at vi kan sette cookies i din nettleser.

Når tjenester skal leveres over internett involverer dette ofte at små mengder data plasseres i din nettleser. Dette inkluderer små filer kjent som cookies.

Slik informasjon lagres for å skape bedre tjenester til deg som forbruker. Dyreparken bruker cookies for måling av trafikk og tilpasning av innhold. Dette inkluderer måling av effektiviteten av kampanjer, nyhetsbrev, spørreundersøkelser og lignende. 

Hvis du ikke ønsker å benytte cookies, kan du enkelt endre innstillingene i nettleseren din (f.eks. Internet Explorer eller Firefox), sånn at den ikke tillater bruk av cookies.

Du finner informasjon om hvilke cookies vi bruker på www.dyreparken.no/cookies

 

 

Trenger du hjelp?