Bestillingsvilkår Dyreparken Sørlandsovernatting

Disse vilkårene gjelder for alle bookinger av overnatting, aktiviteter eller pakke som er gjort av privatpersoner via bookingtjenesten til Dyreparken Sørlandsovernatting AS (heretter omtalt ”DSO”).

Dyreparken Sørlandsovernatting AS eies av Dyreparken Overnatting. Selskapet er driftsansvarlig for online bookingtjenesten for reiselivet på Sørlandet.

Kontaktinformasjon:
4609 Kardemomme By.
Tlf: 91 37 90 00.
Org.nr. 981 481 615

Dyreparken Sørlandsovernatting AS fraskriver seg ansvar for feil gjester gjør fordi de ike har fulgt eller lest vilkårene.

Aldersgrense
Ansvarlig bestiller må være fylt 18 år.

Når er min bestilling gyldig?
Alle bestillinger er bindende. Hele beløpet skal betales inn ved bestilling og bestilingen er gyldig så snart betalingen er bekreftet, og du har mottatt en bekreftelse med et bookingnummer fra DSO.

Du er selv ansvarlig for å sjekke at bookingbekreftelsen stemmer så snart du har mottatt den. Eventuelle feil må påpekes straks.

Betaling
Betaling gjøres med kredittkort (Mastercard eller Visa) når du bestiller. Det er ingen bookingavgift ved bestillinger.

Endringer
Ved endringer av bestillingen kommer det et gebyr på 50 kr.

Overnatting
Tidspunkt: Avtalen gjelder kun i det angitte tidspunktet du har valgt.

Kapasitet: Antall soverplasser angir makismalt antall personer som rom/hus/hytte osv. er beregnet til, og kan ikke overskrides av leietaker. Dersom så skulle skje, vil leietaker risikere å bli avvist av utleier, tape leieretten og det innbetalte leiebeløpet.

Tillatelser: Det vil ikke være anledning til å plassere campingvogn, telt eller lignende på eiendommen uten særskilt tilatelse av eier. 

Utleier er eier av eiendommen eller den som driver utleievirksomheten/hotellet som DSO formidler på vegne av. Det er utleier (produkteier) som er ansvarlig for produktbeskrivelser og bilder som vises i bookingtjenesten.

Billetter
-
Kjøpte billetter gjelder kun for det antall og dato som stå på billetten.

Aktiviteter
-
Bestilte aktiviteter gjelder kun for det antall som er oppgitt i bestilling og på angitte tidspunkt.
- Turer kan bli kansellert eller flyttet hvis aktøren ikke har mange nok gjester til å gjennomføre aktivitetene.
- DSO er ikke ansvarlig for skader og personskader som eventuelt måtte oppstå i forbindelse med aktiviteter bestilt via bookingtjenesten.

Avbestilling
Avbestilling kan gjøres mandag-fredag: kl 10.00-13.30 på telefon: 913 79 000 eller e-post: booking@sorlandsovernatting.no. Pga av våre åpningstider må kanselleringer skje før kl 13.00 på ukedagene før helgen. Kanselleringen gjelder kun etter at den er bekreftet mottatt av DSO.

Kanselleres ikke reservasjonen i henhold til ovennevnte, har du ikke rett til tilbakebetaling av det innbetalte beløpet. Beløpet vil heller ikke refunderes hvis avbestillingen skjer direkte til hotellet.

Disse reglene gjelder for avbestilling av overnatting og aktiviteter:
-
Det er mulig å avbestille gebyrfritt i 24 timer etter bestilling er gjort.
- Ved avbestilling fram til 42 dager før ankomst blir det tatt 300 kr i administrasjonsgebyr.
- Under oppholdet så vil en evt. fraflytting fra rommet/hytta/leiligheten før leieperiodens utløp, ikke betinge refusjon av innbetalt leie. 
- Aktiviteter - Bestilte ubenyttede plasser blir ikke refundert.

 Hotell og lignende:
- Ved avbestilling etter 42 dager, men inntil 2 dager før ankomst, refunderes 88 % av det innbetalte beløpet.
- Ved avbestilling dagen før ankomst beholdes hele det innbetalte beløpet.

 Selvhushold (hytter, leiligheter, feriehus og lignende) og aktiviteter:
- Ved avbestilling etter 42 dager, men tidligere enn 29 dager før ankomst beholdes 50 % av det innbetalte beløpet.
- Ved avbestilling senere enn 28 dager før ankomst beholdes hele det innbetalte beløpet.

Disse reglene gjelder for avbestilling av billetter
-
Kjøpte billetter kan ikke kanselleres eller refunderes. Retten til å kansellere gjelder ikke billetter, ref §12 i Angrerettloven.

Hva skjer hvis noe går galt?
Eventuelle feil/mangler skal meldes til stedet umiddelbart slik at stedet har mulighet til å rette opp i saken der og da. Hvis du har forsømt å søke oppreising i leieperioden og dermed ungitt å gi stedet mulighet til å rette opp eventuelle mangler, så kan du ikke i ettertid kreve kompensasjon. 

Dersom det skulle oppstå uenighet mellom stedet og bestiller hva gjelder kvalitet, feil eller mangler som måtte ha oppstått før eller under oppholdet, vil ikke DSO som formidler være part i en slik sak.

Bestillers ansvar
Korrekte opplysninger: du er selv ansvarlig for å sjekke din bekreftelse så snart du har mottatt denne. Du må gi tilbakemelding umiddelbart hvis du finner feil. 

Skade/tyveri: du skal behandle uteleieobjekter med utstyr, inventar og løsøre forsiktig så ingen skade blir påført og påse at ingenting fjernes fra stedet. Bestiller er ansvarlig for all skade og tyveri forvoldt av bestiller selv eller noen i dennes selskap under oppholdet. Det som blir ødelagt eller fjernet, må bestiller erstatte. 

Ro/orden: du og andre i ditt selskap skal vise normal hensyn til andres gjester, naboer m.v. under oppholdet. Dersom det oppstår bråk og klager, vil du og andre i ditt selskap kunne bli bortvist fra stedet. 

Personlige opplysninger
Ved å betale så samtykker du at dine personlige opplysninger kan behandles av DSO. Det da i den hensikt i å administrere kontakten mellom gjest og leverantør. Du kan kontaktes i forbindelse med markedsundersøkelser.

Reisegarantifondet
DSO er medlem av Reisegarantifondet og har dermed en lovbestemt garanti og gir bestiller av pakkereise en sikkerhet som forutsatt i pakkereiseloven. For mer informasjon, se: www.reisegarantifondet.no.

Force Majoure/ Forbehold
DSO står ikke ansvarlig for utilfredsstillende værforhold, stengte fasiliteter eller andre forhold som ligger utenfor selskapets kontroll. Vi tar forbehold mot feilprising, beskrivelser av tjenestene og tekniske problemer som kan oppstå.

Trenger du hjelp?