Ni nye episoder med Dyrepasserne

Fredag 9. september 2011 kl 19.30 er det TV2-premiere på en ny sesong med serien Dyrepasserne. Ni nye episoder skal vises i høst.

Nå blir det mer humor. Og mer drama. Det lover i alle fall produksjonsselskapet Novemberfilm som har fulgt 13 dyrepassere på nært hold i månedsvis.

De første syv episodene i vår oppnådde så gode seertall at TV2 raskt bestemte seg for å sende flere episoder. Samtidig er opptakene i gang til sesong 3, som etter planen skal sendes våren 2012. Serien vises hver fredag kl 19.30, samtidig som Norge Rundt går på NRK.

I tv-serien kommer vi bak kulissene i Norges største familiepark. Her møter vi Parkens dyrepassere og får bli med dem på jobb. I gleder og sorger. I hverdag og fest.

- TV-teamet har fått lov til å følge oss overalt. Vi har åpnet alle dører, slik at de skal få et mest mulig realistisk innblikk i en dyrepassers hverdag. Produksjonsselskapet velger selv ut hva de vil klippe sammen, og vi har forståelse for at det ofte blir de dramatiske hendelsene som blir fokusert på. Men det er viktig for oss å få fram at dramatikk er langt fra hverdagskost hos oss, sier Rolf-Arne Ølberg, som er sjef for dyreavdelingen i Dyreparken.

- Det er utrolig givende å jobbe med dyr. Jeg håper virkelig at denne serien kan være med på å stimulere interessen for dyr, og lysten til å lære mer om dyr, sier Ølberg.

Markedssjef i Dyreparken, Roger Lian, er ikke i tvil om at serien er god reklame både for Dyreparken og Sørlandet.

- I denne tv-serien får hele Norge en fantastisk mulighet til å ta del i historiene som utspiller seg i Dyreparken, sier han og gleder seg over at den første sesongen ble så godt mottatt.

- Det er mye å glede seg til i runde to, hvor du får se enda flere spennende klipp fra dyrepassernes unike hverdag. Her får du møte nye dyr, og se nye spektakulære klipp som aldri er vist før, sier Lian.

- Vi er stolt over å vise det enormt store engasjementet som våre dyrepassere har for dyr. Det drives en stor grad av aktivisering og ikke minst bevaringsarbeid i samarbeid med internasjonale organisajoner.

TV-serien Dyrepasserne er produsert av Arendal-selskapene Novemberfilm og Media Service for TV2. Dette er en av de aller største TV-produksjonene på Sørlandet noensinne, forteller produsent Kjetil Johnsen i Novemberfilm.