Kaptein Sabeltann seiler inn i Dyreparken de neste 30 år!

Allerede i forkant av 20-årsjubileet i 2009, har Kaptein Sabeltann bestemt seg for å bli i Kristiansand Dyrepark også de neste 30 årene. En ny avtale mellom Dyreparken og opphavsmann Terje Formoe sikrer en omfattende videre-utvikling av sjørøverattraksjon

Det er store planer for Kaptein Sabeltann i Kristiansand Dyrepark. Kommende sesong feirer han 20 års jubileum i Dyreparken. Teaterbilllett nr. 1 million er allerede lagt ut for salg. Samtidig planlegges en gigantutbygging av Abra Havn, Kaptein Sabeltanns sjørøverlandsby, med 160 boenheter med omkring 800 senger – en av de største reiselivssatsningene i landsdelen på lenge.

I tillegg til å ha sikret seg rettighetene til å spille Kaptein Sabeltann-forestillingene,  har Kristiansand Dyrepark AS også kjøpt samtlige aksjer i Piratprodukter AS – selskapet som har rettighetene til å drive Kaptein Sabeltanns Verden. Begge parter omtaler avtalen som svært offensiv.

- Med dette sikrer vi eneretten til å være Kaptein Sabeltanns hjemsted i hele Norden for de neste 30 årene. Dette innebærer en betydelig satsning på en norsk barneklassiker. Vi ser det som viktig å ha langsiktighet rundt Kaptein Sabeltann - en sterk, levedyktig merkevare med stort utviklingspotensiale, sier Reidar Fuglestad, styreleder i Kristiansand Dyrepark AS.

Terje Formoes rolle blir nå tydeligere, og han ser frem til å ha et mer kreativt og kunstnerisk fokus. Han er allerede i gang med flere omfattende prosjekter rundt sjørøveren.

- Dette gjør at jeg kan jobbe mer med utvikling av historieuniverset rundt Kaptein Sabeltann og mindre med forretningsutvikling. Jeg har store ambisjoner og omfattende planer for Kapteinen, både i det norske og det internasjonale markedet. Samtidig forsetter jeg i min rolle når det gjelder forestillingene i Dyreparken om somrene – der endres ingenting, understreker Formoe.

Kontakt:
Terje Formoe, tlf 38 02 21 88