Julius feiret med brus og kake

30-åringen Julius tok sats, hoppet opp på bursdagsbordet og forsynte seg av marsipankaken. Resten av flokken hans måtte pent finne seg i å vente på tur.

Dyreparken tok feiringen litt på forhånd, og 1400 barn fra barnehager i Aust- og Vest-Agder jublet da Julius viste seg på Apeøya. Rundt på øya var det lagt ut en mengde pakker som barnehagebarna hadde tatt med til jubilanten. Og et stort bord var pyntet med hvit duk, bursdagskrone, to store kaker og ikke minst brus!

Julius gikk målbevisst mot bursdagsbordet og tok likegodt med seg to brus på en gang. Og han forsynte seg grådig av den store marsipankaken. Først etter at han hadde forsynt seg, fikk Bini og de andre åtte sjimpansene slippe til.

Julius fyller 30 år først 26. desember, men Dyreparken valgte å invitere alle barnehagebarn fra hele Agder til feiring i oktober fordi det i vinterhalvåret er for kaldt til at Julius og de andre sjimpansene kan slippes ut utendørs.

Både barn og voksne sang bursdagssangen av full hals, og koste seg med boller og saft (3000 boller og 400 liter saft, for å være nøyaktig). Akkurat slik et bursdagsselskap skal være - bare litt større...