Hennig-Olsen blir ny isleverandør i Dyreparken

Fra nyttår 2004 blir Hennig Olsen Is ny leverandør av is til Dyreparken. Avtalen gjelder i fem år.

Avtalen som Dyreparken i dag har med Diplom Is løper ut ved årsskiftet.

- Etter å ha sondert markedet fant vi fort ut av at Hennig Olsen Is hadde det mest konkurransedyktige tilbudet. Vi synes vi har fått et meget godt tilbud og synes dette er positivt både for oss og hele regionen, sier adm. dir. Reidar Fuglestad.

Dermed blir Dyreparken en av de aller største kundene til Hennig Olsen Is.

Fuglestad legger vekt på at det ikke var avgjørende for det nye samarbeidet at begge foretakene holder til i Kristiansand.

- Både vi og Hennig Olsen Is må være best på hvert vårt område. Det er forutsetningen for at et samarbeid kan styrke og berike begge parter, sier Fuglestad. Men han legger likevel ikke skjul på at han synes det er perfekt at to lokale bedrifter finner fram til et samarbeid som han tror kan styrke begge.

Is-leveransen innebærer også at den populære Sabeltann-isen endelig kommer inn i Dyreparken. Hennig Olsen Is har i flere år produsert denne pinneisen, som til nå ikke har vært å få kjøpt i Sabeltanns eget rike, Dyreparken. Reidar Fuglestad ser ikke bort fra at Hennig Olsen Is kan komme til å utvikle andre isprodukter som har relevans til Dyreparken i årene fremover.